اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی دنا عنوان کرد

ضرورت افزایش فضای کتابخانه‌ای در شهرستان دنا

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی دنا در خصوص فضای موجود کتابخانه‌های این شهرستان گفت: به ازای 100 نفر هر نفر 5/2 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که باید در این راستا گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

ضرورت افزایش فضای کتابخانه‌ای در شهرستان دنا

ژاله رحیمی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: شهرستان دنا دارای پنج کتابخانه عمومی است که این تعداد نسبت به تعداد کتابخوانان این شهرستان بسیار کم است.

وی در این خصوص تصریح کرد: تعداد 665 خانم و تعداد 3 هزار و 548 نفر مرد در شهرستان دنا عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان دنا افزود: در حال حاضر تعداد 15 هزار و 330 عنوان کتاب در کتابخانه‌های شهرستان دنا موجود است که این میزان نیز کم و ناچیز به نظر می‌رسد.

وی در خصوص فضای موجود کتابخانه‌های این شهرستان عنوان کرد: به ازای 100 نفر هر نفر 5/2 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که باید در این راستا گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

رحیمی‌پور در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان دنا گفت: برای این منظور احداث کتابخانه پاتاوه را برای این مهم در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم طبق برنامه کتابخوانی شهرستان تا سال 1404 این تعداد به 20 کتابخانه افزایش پیدا کند که باید همه مسئولان در اجرای این مهم همکاری لازم را انجام دهند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان دنا برای توجه به مطالعه سالمندان و ارج نهادن به سالمندان وعده داد یک باب کتابخانه برای مطالعه سالمندان با موضوع کتاب‌های تاریخی، شاهنامه و افسانه‌ای در شهر سی‌سخت احداث شود.

وی ضمن انتقاد از مسئولان شهرستان دنا در خصوص بی‌توجهی به کتابخوانی اظهار کرد: متأسفانه در سفرهای هیئت دولت به شهرستان دنا هیچ گونه توجهی و مصوبه‌ای در خصوص کتاب و کتابخوانی شهرستان نشد و این گلایه بر مسئولان شهرستان ما وارد است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول