اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین اعلام کرد

بازرسی از 8500 واحد صنفی استان قزوین

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از بازرسی هشت هزار و 500 واحد صنفی در این استان همزمان با طرح تشدید بازرسی‌ها از اول اردیبهشت ماه جاری تاکنون خبر داد.

بازرسی از 8500 واحد صنفی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، علی‌اکبر کبیری اظهار کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت برخی از کالاها و خدمات پرمصرف از سوی افراد سودجو در بازار و به منظور اعمال قانون و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار تولید و توزیع و مصرف کالا و خدمات اولویت‌دار، این سازمان با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت حوزه اصناف با افزایش بی‌رویه و غیرقانونی قیمت‌ها به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته، 890 فقره تخلف کشف شد که در این راستا چهار میلیارد و 900 میلیون ریال جریمه برای پرونده‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

کبیری ادامه داد: از این تعداد، تخلفات لبنیات با بیشترین میزان، چهار میلیارد ریال بوده و گوشت قرمز، مرغ، روغن، قند و شکر، نان و حبوبات عناوین بعدی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی تصریح کرد: گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، قاچاق، کم‌‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و تقلب از عمده تخلفات صورت گرفته است.

کبیری اضافه کرد: نهاده‌های دامی با 62 پرونده از دیگر تخلفات گزارش شده در این مدت است و همچنین 276 مورد گزارش مردمی اعلام شده که از این تعداد 204 مورد تخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسئول هدف از اجرای طرح تشدید بازرسی‌ها را تنظیم بازار و جلوگیری از کمبودهای ساختگی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها با رویکرد اعمال قیمت‌های منطقی در چارچوب دستور‌العمل‌های سازمان حمایت اعلام کرد و افزود: این طرح بر حسب دستور اکید مقام عالی وزارت، با به کارگیری همه امکانات نظارتی و بازرسی آن سازمان و با همکاری و هماهنگی استانداری استان، مجامع امور صنفی، اداره کل تعزیرات حکومتی و صدا و سیمای استان و سایر دستگا‌ه‌های اجرایی با جدیت و بدون هیچگونه ملاحظه در حال اجراست.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: کالاهای اولویت‌دار مربوط به این طرح شامل مواد غذایی لبنیات، خشکبار، حبوبات، مواد پروتئینی، آرد، نان، گندم، سبوس و شوینده‌ها هستند.

وی از شهروندان خواست هنگام مراجعه برای خرید و تأمین کالاهای مورد نیاز خود در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار و عدم صدور صورت‌حساب مراتب را از طریق تماس با شماره 124 ستاد خبری سازمان برای رسیدگی سریع اعلام کنند.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول