اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حجاب در تمام ادیان حکم الهی دارد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب در تمام ادیان الهی حکم الهی دارد و رعایت حجاب در اسلام محافظت درونی و روانی است.

حجاب در تمام ادیان حکم الهی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه عبداللهی ظهر امروز در مراسم جشن «دختران فاطمی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به فلسفه و چرایی حجاب در ادیان مختلف، اظهار کرد: رعایت حجاب موجب طهارت و پاکی نفس، جسم و روح، فلاح و درستکاری در انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه رسیدن به کمال آرزوی تمام انسان‌هاست، افزود: توجه به روان انسان‌ها در اسلام ضرورت دارد و رعایت حجاب و عفاف مقام زن و سطح منزلت او را ارتقا می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در گذشته مردان، زن‌ها را با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و خصوصیات ظریف و زنانه‌شان تنها برای منفعت‌های جنسی خود می‌خواستند و برای زن هویت مستقل قائل نبودند.

وی، حجاب در تمام ادیان را حکم الهی عنوان کرد و افزود: پوشش به دو معنای احترام مذهبی و مظهر تفاوت جنسی است و همان اندازه که پوشیده نبودن برای مرد موجب بی‌احترامی است به همان اندازه و بیشتر نیز آشکار بودن موهای زن هم بی‌حرمتی است.

عبداللهی، با اشاره به موضوع حجاب در عصر جاهلیت گفت: زن در دو دوره جاهلیت و  عصر پهلوی مظلوم واقع شده بود و با نام آزادی زن با ترویج بی‌حجابی ارزش‌های روحی و معنوی و حرمت او را متزلزل کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی هویت گمشده زن را دوباره به او بازگرداند، تصریح کرد: زن امروز به همت امام راحل و انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف جامعه خدمت کرده و مشارکت دارد به طوری که جامعه بدون مشارکت زنان به آرمان‌های متعالی خود نمی‌رسد.

استاد حوزه و دانشگاه، حضور زنان با حفظ عفاف و حجاب در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پوشش ظاهری زن عفت چشم مرد را موجب می‌شود و در غیر این صورت مرد و جامعه برای کنترل غرایز خود به گناه کشیده می‌شود.

وی با بزرگداشت مقام و منزلت فاطمه‌الزهرا(س) افزود: امروز هنوز پس از گذشت 1400 سال به عشق این بانوی بزرگوار و الگو پذیری از سیره آن حضرت برای رسیدن به کمال جشن می‌گیریم و کیک می‌بریم.

فاطمه رهنما مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی گیلان نیز در مراسم مذکور، شناخت حضرت فاطمه(س) را به دانشجویان توصیه کرد و اظهار داشت: فاطمه(س) بانوی بزرگوار دو عالم و سرور زنان جهان است و اگر ما شیعیان شناخت درستی از او نداشته باشیم در قبال پیامبر خود کوتاهی کرده‌ایم.

در این همایش با برگزاری مسابقه «معنای نام زهرا(س)» و قرعه‌کشی بین دانشجویان با نام فاطمه و زهرا، به برندگان جایزه اهدا شد.

برش کیک جشن دختران فاطمی، اجرای تواشیح و قرائت دکلمه و شعر از دیگر بخش‌های برنامه بوده است.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول