اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی:

زنان روستایی در کشاورزی نقش مؤثری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: زنان روستایی در تولید محصولات کشاورزی، دامی و تأمین غذای سالم نقش مؤثری دارند.

زنان روستایی در کشاورزی نقش مؤثری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین فروغ‌السادات بنی‌هاشم در بازدید از طرح‌های واحد امور زنان روستایی استان قزوین بیان کرد: بانوان روستایی در تولید و اقتصاد خانوار و جامعه نقش مهمی بر‌عهده دارند و تاکنون قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را به خوبی نشان داده‌اند.

بنی‌هاشم با تأکید بر ضرورت افزایش دوره‌های آموزشی برای بانوان خاطرنشان کرد: برای بهبود نقش زنان روستایی در اقتصاد خانواده و نیز تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بیشتر، برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور بالابردن سطح اطلاعات کشاورزی زنان روستایی ضروری است و با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان از ظرفیت‌های زنان استفاده بهینه کرد و جایگاه زنان روستایی را ارتقا بخشید و برای تحقق این امر تلاش بیشتری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به نقش زنان روستایی در بخش تولیدات کشاورزی و دامی عنوان کرد: زنان روستایی قابلیت‌های خود را در بخش کشاورزی به خوبی نشان داده‌اند و بهره‌گیری از توان آنها می‌تواند در  تولید ملی کارساز باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی که موجب حضور فعال زنان در عرصه اجتماعی شده است، تصریح کرد: حضور زنان با انگیزه و مستعد در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تولیدی پس از انقلاب اسلامی بسیار پر‌رنگ بوده و این جایگاه بیانگر منزلت و توان بسیار بالای زنان کشور به خصوص زنان روستایی است.

بنی‌هاشم همچنین از صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و پروژه‌های اشتغال‌زایی خانگی در روستاهای توابع شهرستان‌های آبیک و بویین‌زهرا بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های زنان روستایی استان قزوین آشنا شد. همچنین مدیر کل امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های پرورش زنبور عسل، پرورش میش و بره، کشت زعفران و پخت نان محلی که با تسهیلات صندوق اعتبارات خرد راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

انتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول