اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

ثبت‌نام 900 نفر در سامانه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام 929 نفر در سامانه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد.

ثبت‌نام 900 نفر در سامانه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تعداد ثبت‌نام شدگان در سامانه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: از این تعداد 217 مورد مربوط به بیرجند، 74 مورد به بشرویه، هشت مورد درمیان، 61 مورد سرایان، 62 مورد سربیشه، 27 مورد نهبندان، 265 مورد قاین و 215 مورد مربوط به فردوس است.

وی بخش کشاورزی را محور توسعه و مهم‌ترین بخش اقتصادی خراسان‌جنوبی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از 30 درصد اشتغال و بیش از 20 درصد ارزش افزوده در خراسان‌جنوبی متعلق به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی مشغول هستند.

هادربادی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات و خشکسالی‌ها در چند ساله اخیر بخش کشاورزی از سوی مردم با توجه به این بخش مورد غفلت قرار نگرفته است، گفت: توسعه بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی می‌تواند عاملی موثر در اشتغالزایی پایدار، توسعه روند کشاورزی و افزایش بهره‌وری مناسب در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه 76 عنوان موضوع برای تصمیم‌گیری در راستای اجرایی شدن از سوی وزیر جهادکشاورزی به کارگروه‌های استانی در سراسر کشور ابلاغ شده است، اذعان داشت: از این تعداد 63 مورد در خراسان‌جنوبی قابل اجرا است که باید در راستای اجرایی شدن دقیق آن تصمیمات لازم در کارگروه توسعه بخش کشاورزی گرفته شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: اعتبارات آب و خاک خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی در سال 90 افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

‌انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول