اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌مسئول هفته‌نامه نامه‌امیر استان مرکزی:

چاپ کاریکاتور نماینده تنها برای نقد بود / مسئولان ظرفیت انتقاد داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیر‌مسئول هفته‌نامه «نامه ‌امیر» استان مرکزی گفت: چاپ کاریکاتور در این هفته‌نامه در راستای نقد یک نماینده بود و ارتباطی به کاندیداتوری وی در انتخابات نداشت.

چاپ کاریکاتور نماینده تنها برای نقد بود / مسئولان ظرفیت انتقاد داشته باشند

ابوالفضل نیک‌عهد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در پی توهین‌هایی که یکی از نمایندگان مردم اراک در مجلس در جمع خبرنگاران رسانه‌ها به هفته‌نامه امیر کرده بود، هیئت تحریریه نامه امیر در 26 دی‌ماه سال گذشته در پاسخ به این اظهارات وی بر اساس دلایل منطقی و بدون هیچ‌ توهینی اقدام به انتشار یک کاریکاتور معمولی از وی کرد.

وی تصریح کرد: چاپ این کاریکاتور در دی‌ماه و قبل از انتخابات بود و اینکه عده‌ای انگ زده‌اند این کاریکاتور در زمان انتخابات چاپ شده است، اتهامی بیش نیست، چرا که بنده به عنوان کسی که سال‌ها در عرصه مطبوعات کار کرده‌ام به خوبی می‌دانم چه حرفی را در چه زمانی بزنم.

مدیر‌مسئول هفته‌نامه نامه‌امیر استان مرکزی گفت: این کاریکاتور در راستای نقد یک نماینده فعلی بود، نه یک کاندیدا و بدون شک اگر وی خود وارد آن مباحث نمی‌شد و مستقیما به ما توهین نمی‌کرد، ما اصلا به این موضوع ورود پیدا نمی‌کردیم.

نیک‌عهد ادامه داد: این نماینده در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر نحوه اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها پاسخ داده بود "انجام می‌شود"، "درست می‌شود" و یا "در حال انجام است" که این مباحث دلسردی مردم را به دنبال دارد و انتشار این کاریکاتور در راستای جلوگیری از ایجاد دلسردی در بین مردم بود.

انتشار کاریکاتور در مطبوعات امری عادی و معمول است

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد در هفته‌های گذشته صراحتا اعلام کرده که چاپ این کاریکاتور هیچ منعی نداشته است افزود: بر اساس قانون چاپ کاریکاتور هیچ منعی ندارد و به جز مواردی خاص می‌توان از کاریکاتور در مطبوعات استفاده کرد.

مدیر‌مسئول هفته‌نامه نامه امیر ادامه داد: انتشار این کاریکاتور ذهنیتی بد در اراک ایجاد کرد و خود آقایان به آن دامن زدند.

وی این موضوع را یک دعوای خانوادگی دانست و گفت: ما قصد نداریم زیاد به این موضوع بپردازیم، این یک دعوای خانوادگی بیش نیست و بین خودمان حل و فصل خواهیم کرد.

نیک‌عهد با اشاره به شکایت نماینده مردم اراک از این کاریکاتور افزود: این شکایت در دادگاه عادی شعبه دو مطرح و منجر به صدور حکم شد و بر اساس قانون این پرونده باید در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

شبکه‌های ماهواره‌ای موضوع را بزرگنمایی کردند

وی اظهار داشت: دادگاه برای کاریکاتوریست هفته‌نامه نامه امیر 25 ضربه شلاق تعیین کرد که این حکم مورد اعتراض قرار گرفت و خود دادگاه هم روند خوبی را برای این پرونده در پیش گرفت که جای تشکر دارد.

مدیر‌مسئول هفته نامه نامه‌امیر با بیان اینکه مسئولان باید ظرفیت خود را بالا ببرند گفت: در شرایط کنونی و حساس کشور بزرگ کردن این موضوعات به نفع نظام نیست، این موضوع یک دعوای خانوادگی بیشتر نبود، اما بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای این موضوع را بزرگ کرده و طور دیگری جلوه دادند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول