اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی موزه‌ها

گلزار شهدای کرمان غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها گلزار شهدای کرمان غبارروبی شد.

گلزار شهدای کرمان غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به مناسبت روز جهانی موزه‌ها صبح امروز کارکنان اداره کل، امور ادارات و کارکنان یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

هادی ایرانمنش سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این آیین شهدا را بهترین الگو برای پاسداری از خاک این مرز و بوم عنوان کرد.

وی بیان داشت: باید با تأسی از این عزیزان به تکالیف قانونی و شرعی خود در راستای حفاظت از میهن و فرهنگ خود عمل کنیم.

ایرانمنش با بیان اینکه شهدا برای حفاظت از آرمان‌های این سرزمین با نثار خون خود به وظیفه‌ شرعی و ملی خود عمل کردند، افزود: همه باید تلاش کرد تا با عمل به وظیفه خود فردای قیامت شرمنده و پشیمان نباشیم. 

وی تصریح کرد: هرگونه تلاش برای حفظ آثار تاریخی نسل امروز را در برابر نسل فردا سربلند می‌کند، آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری امانتی است که باید به بهترین شکل ممکن به آینده سپرده شود.

به گزارش فارس، همچنین امروز مانور یگان حفاظت میراث فرهنگی در ‌کرمان از محل اداره کل میراث فرهنگی کرمان تا گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

این مانور با هدف نمایش بخشی از تجهیزات و امکانات یگان حفاظت میراث فرهنگی با عبور از بافت قدیم شهر کرمان و محوطه‌های تاریخی از جمله باغ موزه هرندی، مسجد جامع و گنبد جبلیه انجام شد.

در این مانور حدود 20 موتور کراس و 10 دستگاه خودرو و تجهیزات مراقبتی در ارتباط با حفاظت از محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی در خیابان‌های شهر کرمان در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول