اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه خواهران مرجع فکری و علمی باشند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران باید به مرجع علمی و فکری بانوان تبدیل شود.

حوزه‌های علمیه خواهران مرجع فکری و علمی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی در پنجمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در اردوگاه فاطمة الزهرا (س) برگزار شد اظهار کرد: علم‌آموزی در ابتدا منحصر به خاندان وحی بود و در مراحل دیگر وابستگان نزدیک به علما هم می‌توانستند علوم را فراگیرند.

وی ادامه داد: بانوان با پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت امام خمینی(ره)، اجازه حضور در صحنه‌های مختلف را پیدا کردند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اوج حرکت و تعالی حوزه‌های علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب مشاهده می‌شود گفت: با تاسیس حوزه علمیه چشم‌انداز ارزشی برای زنان تشکیل شده و جمعی از فقها برای تاسیس جامعة الزهرا (س) اقدام کردند.

وی با اشاره به تاسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سال 75 بیان کرد: اکنون بیش از 55 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران به تحصیل اشتغال دارند و این تعداد قابل افزایش است.

حسینی خاطر نشان کرد: از ابتدای تاسیس حوزه‌های علمیه تاکنون رشد کیفی مناسبی را شاهد هستیم و موفقیت خواهران طلبه در جشنواره‌های مختلف در زمینه‌های علمی، تبلیغی، فناوری اطلاعات و طراحی سایت از دیگر افتخارات است.

وی عنوان کرد: در چشم‌انداز 1404 مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران باید به نهادی که عهده‌دار مرجعیت علمی و فکری بانوان است تبدیل شود، بنابراین به طور طبیعی باید فاصله فراوانی را بپیماییم تا بتوانیم به مرحله رشد و تعالی برسیم.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: ما با وضع مطلوب مرجعیت که پاسخگوی نیازهای علمی، دینی، فکری و معرفتی بانوان است، فاصله فراوانی داریم بنابراین همه مسئولان و استادان باید هدف غایی را در نظر بگیرند و به صورت هدفمند به این سمت حرکت کنند.

وی با اشاره به نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران گفت: 290 واحد آموزشی در مقطع سطح 2 و 45 مرکز آموزشی سطح 3 با هشت رشته مشغول فعالیت هستند.

حسینی ادامه داد: پنج رشته جدید در سطح سه تصویب شده و برای سال آینده نسبت به پذیرش طلبه در این رشته‌ها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی گفت: توسعه کمی و کیفی در زمینه‌های علمی، تحقیقی، پژوهشی و آموزشی باید به عنوان برنامه جدی در نظر گرفته شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با خطاب قرار دادن طلاب برتر بیان کرد: به طور طبیعی پس از کسب عنوان طلبه برتر، مسئولیتی دیگر هم بر عهده شما گذاشته می‌شود که باید در همین راستا به برنامه‌ریزی‌های آموزشی و فرهنگی بپردازید.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی رشد و تعالی حق مسلم شماست گفت: باید فرصت‌های مطالعاتی را برای خود لحاظ کنید تا بتوانید به رشد و تعالی برسید.

حسینی یادآور شد: لازم است با اولویت‌بندی برای بهره‌مندی دیگران از استعدادهای خود برنامه‌ریزی کنید تا دیگران نیز از توانمندی‌های شما بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول