اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد

خروج گندم از خوزستان به سرتاسر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پدیده‌ای با عنوان خروج گندم برداشت شده از اراضی استان به دیگر مناطق کشور خبر داد.

خروج گندم از خوزستان به سرتاسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد خشکسالی استان از خروج گندم از خوزستان به استان‌های دیگر با عنوان «گم شدن محصول» یاد کرد و گفت: هم اکنون 470 هزار تن گندم برداشت شده از اراضی خوزستان گم شده و حتی طبق شواهد و اطلاعات دریافت شده، محصول گندم استان به کرج نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت گندم در خوزستان در حال سپری شدن است، افزود: پیش‌بینی می‌شود حداقل یک میلیون و 600 هزار تن گندم از اراضی برداشت شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خنکی هوا در فروردین ماه امسال تا حدی جبران خشکسالی را کرد و عملکرد تولید در واحد سطح گندم رقم مناسبی است.

چنگلوایی با بیان اینکه کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته و طوفان‌های اخیر موجب خسارت به کشاورزان شد، افزود: از 268 هزار هکتار سطح زیر کشت حدود 200 هزار هکتار به طور صد درصد از بین رفت.

عضو ستاد خشکسالی خوزستان تصریح کرد: در شهرستان‌های پایین دست، اراضی کشاورزی از نظر کمی و کیفی دچار تنش رطوبتی شدند و 570 میلیارد تومان مجموع خسارتی است که به اراضی وارد شده است.

وی با اشاره به حجم 2.5 میلیارد مترمکعبی ذخایر آبی خوزستان گفت: براساس شرایط نرمال 812 مترمکعب آب در ثانیه در پنج حوزه آبریز با در نظر گرفتن الگوی کشت نیاز آبی داریم که امیدواریم با همکاری سازمان آب و برق محدودیت کشت تابستانه را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول