اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش محیط‌بانان صورت گرفت

دستگیری 19 شکارچی متخلف در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت: 19 شکارچی متخلف سال گذشته با تلاش محیط‌بانان دستگیر و به مقامات ذی‌صلاح معرفی شدند.

دستگیری 19 شکارچی متخلف در کوهبنان

حجت‌الله مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان دارای حیات‌وحش بسیار متنوع و بی‌نظیری است.

وی افزود: کوهبنان دارای دو منطقه حفاظت شده به نام‌های "چاه‌ کوچه" با وسعت 73 هزار هکتار و "سنگ آسیاب" با وسعت 132 هزار هکتار بوده که دارای حیات ‌وحش متنوعی از کل، بز وحشی، قوچ، میش وحشی، پلنگ، آهو، آهو بره و انواع کبک است.

مرادی با اشاره به وجود یکی از کمیاب‌ترین پرنده‌های استان کرمان با نام "کبک دری" در کوهبنان خاطر نشان کرد: این شهرستان در فصل پاییز و زمستان در رودخانه دائمی آب کبکان مهمان پرندگان ماهی‌خوار متعددی از جمله "کیتم" است.

وی با اشاره به عملکرد اداره حفاظت محیط زیست کوهبنان طی سال گذشته بیان داشت: واگذاری و استقرار واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی، تعطیلی واحدهای صنعتی متخلف، تصویب و جذب مبلغ 400 میلیون ریال برای تأمین آب و علوفه از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی تصویب و جذب مبلغ  50 میلیون ریال برای ساخت تابلوهای شناسایی مناطق و تصویب و جذب مبلغ 478 میلیون ریال برای ساخت پاسگاه محیط‌بانی "درآب" را از دیگر فعالیت‌های اداره محیط زیست کوهبنان در سال گذشته برشمرد.

مرادی از دستگیری 19 شکارچی متخلف طی سال گذشته در کوهبنان خبر داد و گفت: این افراد به مقامات ذی‌صلاح معرفی شدند.

وی تصریح کرد: همچنین خریداری یک دستگاه خودروی سازمانی کاپرا، خریداری یک دستگاه موتورسیکلت احسان 200 و خرید بیش از یک هزار و 200 کیلو مکمل غذایی برای هیئت منطقه و خرید تجهیزات اداری از جمله فعالیت‌های این سازمان بوده است.

مرادی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم کوهبنان بتوانیم از تخلفات شکار و صید در مناطق زیر مدیریت سازمان محیط زیست جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول