اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مساجد کاشان خبر داد

اتصال مساجد به مهندسی فرهنگی با شروع دوره‌های آموزشی ائمه جماعات

خبرگزاری فارس: رئیس امور مساجد شهرستان کاشان از آغاز دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات شهرستان کاشان با محوریت مدیریت مسجد، پاسخ به شبهات دینی و پیوست فرهنگی که بحث نو و جدیدی است و به مهندسی فرهنگی وصل شده است خبر داد.

اتصال مساجد به مهندسی فرهنگی با شروع دوره‌های آموزشی ائمه جماعات

حجت‌الاسلام رحمت‌الله نوروززاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دوره‌های آموزشی ائمه جماعات شهرستان کاشان با انجام پنج دوره آموزشی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: حدود 300 نفر از ائمه‌ جماعات شهرستان کاشان در پنج دوره آموزشی شرکت کرده که هر دوره با حضور 60 نفر از ائمه‌ جماعات این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس امور مساجد شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی ائمه جماعات شهرستان کاشان با محوریت مدیریت مسجد، پاسخ به شبهات دینی و پیوست فرهنگی که بحث نو و جدیدی است و به مهندسی فرهنگی وصل شده آموزش داده می‌شود.

نوروززاده یادآور شد: برای برگزاری دوره‌های آموزشی ائمه جماعات شهرستان از اساتید حوزه علمیه قم هر هفته طی روزهای پنجشنبه و جمعه استفاده می‌شود.

وی همچنین از آغاز دوره‌های آموزشی در روزهای جمعه ویژه اعضای هیئت امنای مساجد از اوایل اردیبهشت‌ماه جاری در اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها نیز با محوریت مدیریت فرهنگی و مدیریت مسجد برای بیش از 80 نفر از مسئولان هیئت امنای مساجد به تناوب در حال برگزاری است.

نوروززاده همچنین از آغاز آموزش خادمان مساجد شهرستان کاشان از نیمه دوم خردادماه امسال خبر داد و گفت: توجه به آموزش خادمان مساجد کاشان بنا به توصیه‌های آیت‌الله نمازی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان برای نیروهای فعال مساجد از جمله ائمه جماعات و خادمان مساجد صورت می‌گیرد.

شهرستان کاشان دارای 455 ائمه جماعات و 325 خادم مسجد رسمی که در بانک اطلاعاتی امور مساجد شهرستان کاشان به ثبت رسیده است و همچنین دارای 535 مسجد است که در بیش از 67 درصد آن نماز جماعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول