اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دامغان مطرح کرد

دامغان آماده میزبانی از معتکفان/ حضور 2 هزار نفر در آیین اعتکاف

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه ستاد اعتکاف در این شهرستان آماده میزبانی از معتکفان است، گفت: پیش‏بینی حضور حداقل 2 هزار نفر در آیین اعتکاف در این شهرستان انجام شده است.

دامغان آماده میزبانی از معتکفان/ حضور 2 هزار نفر در آیین اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان حجت‏الاسلام مصطفی تقوی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه افزود: در شرع مقدس اسلام، اعتکاف به عملی گفته می‏شود که در آن انسان به انگیزه نزدیکی جستن به خداوند متعال، دست کم سه روز در مساجد معینی مانند مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجد جامع هر شهر اقامت کند.

وی تصریح کرد: در فضیلت اعتکاف همین بس که معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است.

تقوی اظهار داشت: اعتکاف در هر زمانی که انسان بتواند حداقل سه روز در مسجد بماند صحیح بوده و بهترین زمان برای آن، ماه مبارک رمضان و مخصوصاً دهه آخر آن ماه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف باعث می‏شود که از همه خطرات تهاجم فرهنگی، دینی و اعتقادی بیمه شویم.

وی بیان کرد: با حضور در مساجد و استفاده از این فرصت می‏شود زنگار دل را زدود.

تقوی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و 200 نفر در دامغان معتکف شدند، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف، مسجد امیرالمؤمنین(ع) نیز آماده پذیرایی از معتکفان است، پیش‏بینی می‏شود آمار معتکفان به بیش از 2 هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ع30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول