اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی کرمان‌:

فدراسیون ضعیف عمل می‌کند/ حیثیت هیئت علمی‌ها در مازندران زیر سئوال رفت

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان کرمان‌ گفت: فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ضعیف عمل می‌کند.

فدراسیون ضعیف عمل می‌کند/ حیثیت هیئت علمی‌ها در مازندران زیر سئوال رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به نظر می‌رسد از زمان آغاز به کار فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نتوان عملکرد مثبتی در کارنامه این فدراسیون پیدا کرد، فدراسیونی که بنا به نظر بسیاری از کارشناسان عدم وجود آن خلاء بزرگی در بین فدراسیون‌های ورزشی کشور بود.

این فدراسیون کمتر از یک سال تأسیس شده و حضور آن در کنار سایر فدراسیون‌های ورزشی دیگر رسمیت یافته است، اما آن چه که مشخص است، نبود ساز و کارها و ضوابط اجرایی منظم در این فدراسیون منجر به این امر شده تا روند شکل‌گیری حتی هیئت‌های آن در شهرستان‌ها به کندی پیش رفته و بعضا بدون چارت تشکیلاتی تأسیس شده باشند.

عدم برگزاری مجمع فدراسیون و انتخاب رئیس آن نیز یکی از نقاط ضعف بارز این فدراسیون جدیدالتأسیس است که تا‌کنون هیچ‌گونه عزمی برای برگزاری مجمع و همچنین سرپرست فعلی آن مشاهده نشده است.

مشخص است که این بی‌سر و سامانی در یکی از علمی‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور دنباله‌ای بسیار اسفناک‌تر در استان‌ها دارد و نتیجه آن بی‌هنجاری و بی‌نظمی حتی در برگزاری ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین مسابقات بین دانشگاهی است.

در روزهای اخیر مسابقات کاپ بین دانشگاهی فوتسال به میزبانی مازندران، بین تیم‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور برگزار شد و نتیجه‌ای به غیر از ضعف در اجرا و اشاعه زشتی‌های ورزش را به دنبال نداشت.

بسیار تأسف‌بار است که با وجود تأسیس یک فدراسیون که قرار است مروج نظم و همچنین ارتباط بین دانشگاه و جامعه باشد، شاهد مواردی باشیم که نه تنها چهره اعضای هیئت علمی دانشگاه را در انظار عموم خدشه‌دار می‌کند، بلکه  از سوی دیگر به کسانی که منادی علم و اخلاق در جامعه هستند نیز گونه‌ای دیگر نظاره شود.

آن چه که از نخستین دوره برگزاری مسابقات بین دانشگاهی فوتسال برآمد، غیر از ضعف و نمره‌ای زیر صفر عایدی نداشت و همگان را به این فکر فرو می‌برد که اصلا وجود چنین فدراسیونی ضرورت دارد و اگر لازم است، چه ساز و کارهایی باید در آن اجرا شود که چهره علمی کشور را دچار خدشه نکند.

برگزاری مسابقات فوتسال بین اعضای هیئت علمی بسیاری از دانشگاهیان کشور را آزرده‌‌خاطر کرد و همه شرکت کنندگان در این مسابقات از اینکه فدراسیون هیچ‌گونه نظارتی بر این بازی‌ها نداشت، گله‌مند بودند.

بر سر یک کره دعوا بود

محسن قهرمان‌تبریزی‌ رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان کرمان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان گفت: طبق بخشنامه‌ای که از طریق هیئت استان مازندران به ما رسید، متوجه شدیم، قرار است مسابقات فوتسالی در این استان و بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شود و از آن جایی که احساس کردیم برای نخستین بار این بازی‌ها در قالب فدراسیون برگزار می‌شود، بسیار خوشحال شدیم.

وی اظهار داشت: پس از آن که تیمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کرمان را جمع کردیم، روانه این مسابقات شدیم و به امید اینکه نخستین دوره این رقابت‌ها بسیار خوب و ایده‌آل برگزار می‌شود، حدود 6 میلیون تومان هزینه کردیم تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم.

قهرمان‌تبریزی ابراز داشت: اما از زمانی که در مازندران حاضر شدیم، ضعف در همه چیز از جمله میزبانی، پذیرش، نحوه برگزاری بازی‌ها و از همه مهم‌تر حضور بازیکنان تقلبی آغاز شد.

وی افزود: نحوه پذیرایی از ما که همه از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کرمان هستیم، بسیار بد و اسفناک بود به حدی که صبحانه ما از یک کره 10 گرمی تجاوز نمی‌کرد و اگر می‌خواستیم کمی بیشتر از این به ما رسیدگی کنند، دعوایمان می‌کردند.

قهرمان‌تبریزی گفت: من تا این لحظه از عمرم اینگونه میزبانی را حتی برای تیم‌های دانشجویی هم ندیده‌ام که در این بازی‌ها شاهد نزول شان اساتید دانشگاه‌های کشور بودیم.

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان کرمان همچنین به وجود بازیکنان تقلبی در این بازی‌ها اشاره کرد و گفت: در شأن تیم‌های اعضای هیئت علمی نبود که در این مسابقات از بازیکنان تقلبی استفاده کنند و ما شاهد بودیم که تیم‌های میزبان و چند تیم دیگر از بازیکنان لیگ فوتسال استفاده کردند که در نوع خود بسیار رقت‌انگیز بود.

وی عنوان کرد: عدم حضور ناظران فدراسیون یکی از نکات مهم این رقابت‌ها بود که باید مسئولان فدراسیون نسبت به آن جوابگو باشند و این امر نشان می‌دهد که فدراسیون در این زمینه عملکردی ضعیف داشته است.

طالب‌پور توانایی اداره فدراسیون را ندارد/ حیثیت ما زیر سئوال رفت

فریبزر محمدی‌پور‌ رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی سمنان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای شرکت در مسابقات فوتسال بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور عازم مازندران شدیم و از آنجا که این نخستین و به نوعی رسمی‌ترین مسابقات ورزشی بین دانشگاهی بود، حضور در آن را به فال نیک گرفتیم.

وی گفت: شرایط برگزاری مسابقات بسیار بد بود و مازندرانی‌ها در این رابطه بسیار کم لطفی کردند، زیرا وقتی این شرایط را دیدیم، حیثیت علمی خود را زیر سئوال یافتیم.

محمدی‌پور تصریح کرد: در یکی از بندهای بخشنامه‌ای که به ما ارسال شد‌ به حضور بازیکنان با حکم کارگزینی دانشگاه‌‌ها بسیار تأکید شده بود، اما زمانی که آن جا حضور یافتیم شاهد حضور بازیکنان نساجی مازندران در مقابل خود بودیم‌.

وی خاطر‌نشان کرد: یکی از سئوالاتی که برای ما پیش آمد، عدم حضور حتی یک ناظر از فدراسیون در این مسابقات بود که بر روند اجرایی این بازی‌ها نظارت داشته باشد و این امر نشان داد که مسئولان فدراسیون چقدر به امور مربوط به فدراسیون ناآگاه هستند.

محمدی‌پور گفت: زمانی که به مسئول هیئت مازندران گفتیم تیم شما بازیکن تقلبی دارد، گفت من می‌دانم، اما از شما عذر می‌خواهم دیگر نمی‌توانیم کاری بکنیم، زیرا تیم ما دیگر به نیمه نهایی رسیده و اگر جلوی آن را بگیریم بازی‌ها کنسل می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی سمنان تصریح کرد: من به این موضوع بسیار اعتراض دارم و خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون هستم، زیرا احساس می‌کنم ‌طالب‌پور به دلیل مشغله بالا نسبت به فدراسیون بی‌تفاوت است و توانایی اداره آن را ندارد.

آنچه که مشخص است، ضعف در برگزاری رقابت‌های فوتسال بین دانشگاهی اعتبار ورزش دانشگاهی کشور را به حدی پایین آورده که دیگر نمی‌توان امید داشت حضور یک فدراسیون علمی ورزشی در کشور، راهگشای مشکلات ورزش در همه زمینه‌ها باشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول