اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت چوگان استان قزوین خبر داد

آماده‌سازی زمین چوگان قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت چوگان قزوین از آماده‌سازی زمین چوگان به مساحت 12 هکتار در روستای نجف‌آباد شهر قزوین خبر داد.

آماده‌سازی زمین چوگان قزوین

حسین قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه در حال انجام کارهای اجرایی زمین چوگان قزوین هستیم، اظهار کرد: زمین چوگان قزوین واقع در روستای نجف‌آباد این شهر قرار دارد و این زمین را سه سال گذشته اداره ورزش و جوانان قزوین به هیئت چوگان قزوین برای ساخت زمین چوگان اختصاص داد.

قنبری مساحت زمین چوگان قزوین را 12 هکتار اعلام کرد و افزود: ساخت این زمین از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان قزوین است و استاندار قزوین نیز بر ساخت زمین چوگان قزوین اصرار دارند.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی زمین چوگان قزوین به اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان نیاز دارد و رایزنی‌هایی با فدراسیون چوگان، استانداری و اداره ورزش و جوانان قزوین شده است.

رئیس هیئت چوگان قزوین سنخیت رشته چوگان با رشته سوارکاری را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: ورزشکاران رشته چوگان ابتدا باید سوارکاران خوبی باشند تا بتوانند در رشته چوگان فعالیت کنند.

قنبری ادامه داد: برخی ورزشکاران چوگان قزوین به دلایل و مشکلات مختلف برای استان‌های دیگر بازی می‌کنند و در عضویت تیم‌های غیربومی هستند.

وی با تأکید بر اینکه ورزش چوگان ورزشی ملی است، خاطرنشان کرد: ورزش چوگان با خاطرات ایرانیان عجین است و از ورزش‌های تاریخی ایران به شمار می‌آید پس باید از ورزش ملی و حماسی چوگان به خوبی نگهداری کنیم.

رئیس هیئت چوگان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر اعراب می‌خواهند ورزش چوگان را به نام خود ثبت کنند و این میراث فرهنگی ایرانیان را بگیرند.

قنبری با بیان اینکه ورزش چوگان در قزوین قدمت تاریخی دارد، تصریح کرد: اسنادی موجود است که کنار سر درب عالی‌قاپو در خیابان سپه شهر قزوین دروازه‌های زمین چوگان بوده است و سفیر اسپانیا نیز در خاطراتش نام این زمین را آورده است و بسیاری از شخصیت‌های بزرگ در زمین قدیم چوگان قزوین بازی کرده‌اند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول