اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید فرماندار بیرجند مطرح شد

ابهام در هزینه‌های مسکن طلوع عدالت بیرجند

خبرگزاری فارس: پرداخت مبالغ اضافی، استفاده از درب‌های بی‌کیفیت، بدون مقاومت و ناهنجار، عدم رعایت اصول اولیه ساختمانی و ده‌ها مشکل دیگر فرماندار بیرجند را تنها پس از شش ساعت از ارسال گزارشی به مسکن مهر طلوع عدالت بیرجند کشاند.

ابهام در هزینه‌های مسکن طلوع عدالت بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرماندار بیرجند در بازدید چهارساعته که تا پاسی از شب گذشته به همراه تعدادی از کارشناسان شامل معاون عمرانی فرماندار و تنی چند از کارشناسان مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی  و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی بیرجند در جریان مشکلات تعاونی مسکن مهر طلوع عدالت بیرجند قرار گرفتند.

ساکنان مجتمع زعفرانیه واقع در بلوار شعبانیه خیابان نرجس چهار در مدت زمان حدود پنج سال و با وعده آورده 7 میلیون تومان با گرفتن وام و قرض کردن از دوست و آشنا در مهرماه 90 موفق به دریافت واحد 75 متری (بدون پکیج و کابینت) شدند اما بعد از سکونت موج دریافت هزینه‌های اضافی و قابل تامل شدت گرفت به طوری که آورده افراد به 13 میلیون و 200 هزار تومان و وام به 22 میلیون رسید.

* سرپناهی‌ها که آب از سقفش پایین می‌‌آید

نماینده و وکیل قانونی اعضای تعاونی مسکن مهر طلوع عدالت با اشاره به مشکلات این واحدها افزود: بخش اعظم ساختمان شامل پی‌ریزی، اسکلت‌بندی و تا حدودی دیوار و خاک گچ قبل از هدفمندی یارانه‌ها بوده و به اتمام رسیده و هزینه‌های آن پرداخت شده اما ساکنین نسبت به نحوه  ساخت واحدها اعتراض دارند.

محمد بهروزی‌فر نشت‌دهی مداوم آب از دیوارها، سقف‌ها به ویژه از اطراف سرویس‌ها، گچ‌کاری نامناسب دیوارها در اغلب واحدها، استفاده از درب‌های بی‌کیفیت و بدون مقاومت و ناهنجار، استفاده از پنجره بسیار کوچک برای اتاق 12 متری، واگذاری نظافت اولیه پس از ساخت به خود ساکنین در اغلب بلوک‌ها را از مشکلات این واحدها عنوان کرد.

وی ورود آب هنگام باران از کانال هواکش سرویس‌ها، استفاده از شیرآلات غیر استیل، در نظر گرفتن تراس با ابعاد بسیار کوچک و بدون کارایی، قرار ندادن لوله بخاری برای واحدها که سبب تحمیل هزینه خرید پکیج بر دوش اعضا شده، عدم فروش مصالح و ابزارآلات باقی مانده از پروژه و بکارگیری وجه آن برای مجتمع و عدم نظارت کافی هنگام ساخت که منجر به مشکلاتی از قبیل نداشتن شیب مناسب کف آشپزخانه و سرویس‌ها برای خروج آب شده را از دیگر مشکلات این واحدهای مسکن مهر دانست.

* واریز 2 میلیون تومان دیگر اعتراض ساکنان را در پی داشته است

نماینده و وکیل قانونی اعضای تعاونی مسکن مهر طلوع عدالت بیرجند ادامه داد: اعضا بدون اعتراض از ابتدای ساخت واحدها و تا انتهای مراحل ساخت با تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها اقدام به فراهم آوردن مبلغ 13 میلیون و 200 هزار تومان کرده‌اند.

بهروزی‌فر افزود: هم اکنون مدیریت پروژه تعاونی مسکن مهر طلوع عدالت ضمن افزایش مبلغ وام از 20 میلیون، درخواست واریز 2 میلیون تومان دیگر کرده که اعتراض شدید ساکنان را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: تعاونی مسکن طلوع عدالت مدعی است که این مبلغ 4 میلیون تومان برای هر واحد برای حصار اطراف محوطه، فضای سبز، آیلند، هزینه‌های انشعاب فاضلاب و به ویژه مالیات و بیمه باید پرداخت شود که در مجموع برای 192 واحد معادل 768 میلیون تومان است.

نماینده و وکیل قانونی اعضای تعاونی مسکن مهر طلوع عدالت ادامه داد: این در حالی است که مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان پس از واریز 12 میلیون تومان بابت حق گاز، برق و آب دریافت شده و ساکنان به هیچ عنوان قادر به پرداخت هیچگونه مبلغی دیگر نیستند و تحت فشار بدهی‌های سنگین قبلی قرار گرفته‌اند.

* تعاونی‌ها بعد از تحویل مسکن باید پاسخگوی مشکلات باشند

فرماندار بیرجند نیز در این بازدید چهره به چهره و امیدبخش با ساکنین مسکن مهر افزود: هر مشکلی را که کارشناسان ببینند ثبت می‌کنند تا مشکلات این مجتمع مورد رسیدگی قرار گیرد.

قاسم‌زاده نداف گفت: بعضی از تعاونی‌ها تصور می‌کنند که واحدها را تحویل دهند دیگر نباید بعد از تحویل واحدها جوابگوی مشکلات پیش آمده باشند که این موضوع در تعاونی‌ها یک باور غلط است و باید کار تعاونی‌های مسکن درست تحویل اعضا شود.

وی ادامه داد: چند نفر از کارشناسان را آوردیم که از نزدیک  نقایص و مشکلات این واحدها را گزارش و به ما منعکس کنند.

* اعزام تیم کارشناسی پس از 6 ساعت گزارش مشکلات به فرماندار

فرماندار بیرجند با بیان اینکه تا به امروز هیچ نامه و شکایتی از سوی این تعاونی به فرمانداری نرسیده بود، اظهار داشت: شش ساعت پیش نخستین نامه از تعاونی مسکن طلوع عدالت به دست ما رسید که آمدیم از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر اعضا قرار بگیریم.

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه کارشناسان به صورت رندمی واحدها را بررسی و از نزدیک عکس و فیلم از مشکلات واحدها گرفته می‌شود، اضافه کرد: کارشناسان گزارشات را تنظیم و این گزارشات را به فرمانداری تحویل می‌دهند تا به این مشکلات در اسرع وقت رسیدگی کنیم.

وی یادآور شد: کارشناسان باید به شکل رندمی مشکلات واحدهای مسکن اعضا  اعم از درب‌ها، گچ‌کاری، کاشی‌کاری، سرامیک، هزینه‌ها و سرمایه‌هایی که از اعضا اتلاف شده را منعکس کنند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول