اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از چهل و پنجمین جلسه مسکن مهر بهشهر

مسکن مهر «پیلم کوتی» بهشهر اندر خم جاده بی‌پولی

خبرگزاری فارس: چهل و پنجمین جلسه مسکن مهر شهرستان بهشهر با اولویت حلّ مشکلات مسکن منطقه «پیلم کوتی» در حالی پایان یافت که ساخت این واحدها هنوز اندر خم جاده‌های بودجه و اعتبارات مانده است.

مسکن مهر «پیلم کوتی» بهشهر اندر خم جاده بی‌پولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، از نخستین روز مهر ماه 89 تاکنون که قریب به 20 ماه از حضور محمدرضا البرزی به عنوان فرماندار و رئیس شورای مسکن این شهرستان می‌گذرد، حدود 60 جلسه شورای مسکن برگزار شد. جلساتی که رسیدگی به مشکلات آن با اولویت 870 واحدی پیلم کوتی و 240 واحدی روبه‌روی کارخانه سابق چیت سازی بهشهر برگزار و تشکیل می‌شود.

ساخت این واحدهای مسکونی که از سال 87 آغاز شد در واقع اشتباه بزرگ شهرستان بود که هنوز هم در کوچه پس کوچه‌های اعتبارات مانده، هنوز تکلیف میلیاردها تومان بودجه‌ای که باید به سیستم آب و فاضلاب اختصاص داده شود، معلوم نیست، هنوز تکلیف ساخت مدرسه، مسجد، سالن ورزشی، مراکز بهداشتی و درمانی مشخص نیست.

* خانواده‌ها از همین حالا دغدغه مدرسه‌های فرزندان خود را دارند

پروژه پیلم کوتی که کیلومترها از مرکز شهر فاصله دارد، به‌طور ویژه با مشکلات ریز و درشتی روبه‌رو است و عده‌ای به جای حل مشکلات این پروژه و پایان دادن به دغدغه 870 خانوار فعلی، هم‌اکنون به اصرار خود در حالی که هیچ مسئولیتی در شورای مسکن ندارند و فقط به میلیاردها تومان پولی که عاید آنها می‌شود فکر می‌کنند، یک هزار واحد دیگر هم به 870 واحدی الحاق کردند و با هم پیمانان خود در حال ساخت آن هستند.

با این روند نه‌تنها مشکلات مسکن حل نمی‌شود بلکه مشکلی بر مشکلات اجتماعی شهرستان اضافه می‌شود. هنوز درگیر این موضوع هستیم که چرا در حالی موضوع افزایش واحدهای مسکونی در پیلم کوتی پیگیری می‌شود که شهرستان بهشهر با 921 واحد اضافه و بدون متقاضی در سه شهر خود روبرو است.

اگر متقاضیان اضافه را هم کنار بگذاریم، نبود پیمانکاران قدر و بودجه‌های اندک و حرکت لاک‌پشتی پروژه‌ها مشکلات دیگر این واحدهای مسکونی است.

فرماندار بهشهر ظهر امروز در پنجاه و چهارمین نشست اعضای شورای مسکن مهر این شهرستان، بیان داشت: وحدت و اجرای قانون در بین مسئولان و بهره‌مندی از تجربه و تخصص همراه با پیگیری‌های مجدانه نقشی اساسی در پیشبرد اهدافی دارد که به رضایت مردم و برون رفت از مشکلات آن‌ها می‌انجامد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم ما در حوزه راه است و پروژه‌های این بخش بعضاً با توقف همراه هستند، تصریح کرد: ضعف برخی پیمانکاران و تزریق قطره چکانی بودجه و اعتبار، دو مشکل بزرگ حوزه راه هستند.  

نماینده دولت در بهشهر با اشاره به آخرین نشست احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با وزیر راه و شهرسازی، بیان داشت: ایشان مباحث خوبی را مطرح کردند و دستورات خوبی را از وزیر گرفتند که جای تشکر دارد.

البرزی افزود: با اجرایی شدن این دستورات به کمک مدیران توانمند و همراهی و پیگیری‌های آنها بطور یقین چهره شهرستان در بخش راه و شهرسازی متحول خواهد شد.

در ادامه جلسه شورای مسکن شهرستان بهشهر، هر یک از دستگاه‌های خدمات رسان به ارائه گزارشی از عملکرد خود در حوزه مسکن پرداختند. عملکردی که فقط بیان مشکل و مهم‌ترین آنها نبود بودجه و اعتبارات کافی و مطالبات پیمانکاران بود.

به نظر می‌رسد در حال حاضر آنچه می‌تواند پایان خوشی را برای پروژه‌های مسکن مهر بهشهر ترسیم کند اعتبارات است تا این واحدهای بلاتکلیف به سر و سامانی برسند و امیدواریم از بین 870 خانه‌ای که قرار است در پیلم کوتی افتتاح شود یک سوم آنها هم به افراد فاقد مسکن برسد.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول