اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای نهضت قرآنی در خراسان‌رضوی صورت گرفت

آموزش 230 هزار حافظ قرآن در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: نهضت قرآن‌آموزی توانست 230 هزار نفر حافظ قرآن در استان تربیت کند.

آموزش 230 هزار حافظ قرآن در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمدتقی فخریان ظهر امروز در مراسم پایانی مسابقات قرآنی این اداره‌کل در تالار تربیت نیشابور،‌ گفت: نزدیک به 3 میلیون نفر نیز در کشور حافظ قرآن تربیت شدند و در این راستا راه برای انجام کارهای بعدی باز شده است.

وی ادامه داد: با عنایت خداوند و برنامه‌ریزی دولت، مدارس قرآنی در سطح استان راه‌اندازی و 20 درصد زیر پوشش قرار گرفتند که افزایش کمیت و کیفیت کار مدنظر است.

این مقام مسئول استانی با بیان اینکه در منشور قرآنی کشور بیش از 30 گزاره ارزشی تدوین شده است، افزود: منابع تهیه شده در این منشور قرآن کریم و سنت است که از کمیسیون‌های مختلف حوزه گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در این منشور رویکرد مؤمنان برای معلمان در نظر گرفته شده است، افزود: نگاه تربیتی در این منشور نگاه اسلامی است و به دانش‌آموزان یک نگاه ایرانی، اسلامی دارد و برای اجرایی شدن سند و فتح قله 1404 دو پیش‌نیاز وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در این راه باید تمام کسانی که مدیریت اجرائی سند را به عهده دارند و اجرا می‌کنند اندیشه قرآنی داشته باشند و مدیران و معلمان تلاش جهادی داشته باشند.

فخریان تصریح کرد: مسؤلیت ما "خراسان‌رضوی" متفاوت‌تر از بقیه استان‌هاست زیرا ما در سرزمین خورشید فعالیت می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که خود را خادم امام رضا(ع) می‌دانیم.

وی توضیح داد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار حکومتی شد که انبیاء و امامان دنبال آن بودند و حکومتی که در قالب ولایت‌فقیه است، پایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تمامی عرصه‌ها نقشه راه را ترسیم کرده و این مایه افتخار است و گوشزد کردن این مطلب که قرآن مهجور است یک نوع شلاق برای ما مسؤلان بود که به عنایت خداوند منشور قرآنی آماده شد و به تصویب شورای‌عالی فرهنگی رسید و در آن مسئولیت هر ارگان و سازمان مشخص شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: از برکات صدمین سفر دولت به استان برای آموزش و پرورش احداث هزار نمازخانه در مدارس این استان است.

وی افزود: موارد دیگری نیز تصویب شده است که در فرصت مقتضی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول