اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان از ضروریات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی در فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد.

آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: مجمع خیرین شهرستان ابهر از افتخارهای استان محسوب می‌شود و این مجمع طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی را در دست اقدام دارد.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب در زمینه جذب کمک‌های خیران برای استفاده در امور خیریه اظهار داشت: فرهنگ هبه و هدیه یکی از فرهنگ‌های بارز و ارزشمند مردم کشور ایران است که امیدواریم زمینه‌های لازم برای جذب کمک‌های بیشتر مردم فراهم شود.

فرماندار شهرستان ابهر فرهنگ احسان و نیکوکاری را پایه و اساس تمامی فرهنگ‌های دینی و مذهبی عنوان و تصریح کرد: حرکت‌های این‌ چنینی یک نوع عشق درونی است.

وی انبوه پروژه‌های خیرساز ابهر را نشان‌دهنده فهم بالای مردم این شهر دانست و گفت: بخشی از پروژه‌های آموزش و پرورش در سوم خرداد سال جاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

یوسفی در ادامه با اشاره به بحث شهریه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خطاب به مسئولان آموزش و پرورش بیان داشت: افزایش شهریه‌ها به تناسب هزینه‌ها باشد ولی دراین میان انعطاف نیز داشته باشید.

وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی، ناهنجاری‌ها و اختلاف‌های خانوادگی به دلیل عدم یادگیری مهارت‌های زندگی است.

فرماندار شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به نقش بی‏‌بدیل تعلیم و تربیت، عنصر معلم را در جامعه عنصری محوری و اساسی در نظام آموزش و پرورش دانست.

وی افزود: پاداش هیچ عملی بالاتر از کار معلمی نیست و این معلمان هستند که جهل و گمراهی را در جامعه ریشه‌کن می‌کنند.

یوسفی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: تحقق تولید ملی نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش جوانان و نوجوان در توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: با این اوصاف باید هدایت جوانان و نوجوانان در ایام فراغت از کارهای اساسی دستگاه‌های اجرایی باشد.

فرماندار ابهر با اشاره به نامگذرای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: امسال باید با همت مضاعف و کار مضاعف شاهد نوآوری در عرصه غنی‌سازی اوقات فراغت باشیم و در این زمینه باید از لحاظ کیفی و کمی تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی فلسفه غنی‌سازی اوقات فراغت را جلوگیری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای این مسئله برنامه‌های مناسبی داشته باشند و با ارائه برنامه‌ها مناسب، زمینه غنی‌سازی مناسب اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول