اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

ارشاد درخواست‌های کتبی برای دریافت مجوز نشریه را نمی‌پذیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تمام درخواست‌های صدور مجوز فعالیت‌های مطبوعاتی و انتشاراتی از طریق اینترنت انجام می‌شود و ارشاد درخواست‌های کتبی برای دریافت مجوز نشریه را نمی‌پذیرد.

ارشاد درخواست‌های کتبی برای دریافت مجوز نشریه را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی سه‌شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار داشت: با الکترونیکی و اینترنتی شدن این درخواست‌ها علاوه بر اینکه تقاضاهای صدور مجوز فعالیت‌های مطبوعاتی به صورت دقیق دریافت می‌شود این درخواست‌ها ساماندهی شده و به صورت مدون و جامع رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 250 متقاضی نشریه در استان اردبیل در انتظار صدور مجوز برای انتشار نشریه هستند خاطرنشان کرد: ما تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با رفع موانع این مجوزها امتیاز فعالیت‌های مطبوعاتی برای متقاضیان استان را دریافت و آنها را در اولویت قرار دهیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با یادآوری اینکه صدور مجوز برای متقاضیان انتشار نشریه این استان به دلایلی از سال 82 به تعویق افتاده است خاطرنشان کرد: با رفع این معضل به نظر می‌رسد صدور این مجوزها در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

شرفی همچنین از پایان یافتن مراحل بررسی نشریات در نوبت دریافت مجوز بسیاری از استان‌های کشور در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اضافه کرد: این معاونت درصدد است تا با رسیدگی به تمام این درخواست‌ها در اسرع وقت مجوزها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی تصریح کرد: تنها استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان و اردبیل از این امر مستثنی هستند و امیدواریم درباره این استان‌ها نیز با انجام تجدید نظر در صدور مجوزهای نشریات اقدام مشابه در کوتاه مدت صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون اقدام برای دریافت مجوز هر نوع فعالیت مطبوعاتی و چاپ نشریه از طریق اینترنتی صورت می‌گیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هیچگونه درخواست کتبی در این زمینه نمی‌پذیرد.

شرفی یادآور شد؛ ثبت‌نام کنندگان اینترنتی در اولویت بعدی دریافت مجوز انتشار نشریه خواهند بود و در حال حاضر تمام تلاش ما بر این است که به درخواست افراد در نوبت رسیدگی شود.

اعتبارات فرهنگی شهرستان خلخال افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش اعتبارات فرهنگی شهرستان خلخال در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این امر در صورتی محقق می‌شود که برنامه‌های فرهنگی بیش از گذشته از سوی مسئولان در این شهرستان پیش‌بینی شود.

شرفی با تقدیر از اعضای شورای فرهنگ عمومی خلخال در خصوص همکاری لازم در اجرای برنامه‌های استانی جشنواره‌های هفته فرهنگ رضوی و تئاتر شادمانه در خلخال از صرف یک‌میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خلخال در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به خلخال قول مساعد برای ایجاد سالن نمایش پلاتوی این شهر داده شد بیان کرد: با دریافت تجهیزات لازم برای انجام این کار امسال پلاتوی نمایش خلخال آماده و در اختیار هنرمندان هنرهای نمایشی قرار خواهد گرفت.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به در حال اجرا بودن دو پروژه احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای هشتجین و کلور از توابع شهرستان خلخال برای تامین اعتبار لازم به منظور تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها قول مساعد داد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول