اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

کشور عامل به قرآن به استکبار و آل سعود باج نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تمام بدبختی ما از مهجوریت قرآن است، گفت: کشوری که عامل به قرآن باشد به استکبار و آل سعود باج نمی‌دهد.

کشور عامل به قرآن به استکبار و آل سعود باج نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه، در افتتاحیه مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه در این گونه از همایش‌ها و جشنواره‌ها باید از تکرار پرهیز کرد و به عمق و معنا رسید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر لزوم تدبر در قرآن کریم دارند چرا که این مهم موجب بارور شدن انسان و تعالی وی می‌شود.

وی با بیان اینکه خودشناسی مساوی خداشناسی است، ابراز کرد: یک دانشجوی پزشکی به دلیل ماهیت درسی‌اش چنان اجزای بدن انسان را لمس می‌کند و می‌شناسد که ممکن است یک طلبه بعد از 70 سال هم قادر به چنین شناختی نباشد که در این زمینه اگر دانشجویان پزشکی در سایه علوم قرآنی نیز فعال باشند، به کمال خواهند رسید.

امام جمعه همدان با ابراز گله‌مندی از قاریان قرآنی مبنی بر اینکه تلاش بسیار برای قرائت قرآن، صوت آن و ... آنها را از برخی موارد غافل کرده است، گفت: قاریان باید از اهل الله باشند چرا که این قشر روز و شب متفاوتی از اهل دنیا و اهل آخرت دارند و باید به‌گونه‌ای قرآن تلاوت کنند که لحن حزن‌آمیز آن‌ها موجب گریستن شنوندگان شود در حالی که من تاکنون از قرائت قاری اشکم جاری نشده است.

وی با اشاره به سخن آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه قرآن فقط برای خواندن، ترجمه و تفسیر صرف نیست بلکه تمام این موارد زمینه‌ساز عمل به قرآن است، ابراز کرد: هم‌نشینی و انس با قرآن حتی موجبات طی‌الارض را فراهم می‌کند.

محمدی امام علی(ع) را قرآن ناطق خواند و با بیان اینکه تمام آیه‌های قرآن کریم در وجود امیرالمؤمنین(ع) تبلور یافته، عنوان کرد: قرآن ناطق بودن به این معنا است که همه آیات این کتاب عظیم در روح و جان آدمی ریشه کند و سرلوحه هر عملی قرار گیرد که این منظر بسیار مهم و شایان توجه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حق قرآن جفا کرده‌ایم، عنوان کرد: کمبودها و مشکلات امروز ما از مهجوریت قرآن است چراکه کشوری که عامل به قرآن باشد به آل سعود و استکبار، باج نمی‌دهد و ذلیل نخواهد شد.

امام جمعه با اشاره به آثار و برکات متعدد و بی‌بدیل انس با قرآن خطاب به دانشجویان پزشکی اظهار کرد: شما باید عمق و غنای این کتاب ارزشی را دریابید و در راستای رسیدن به حقایق این کتاب و عمل به آن انقلابی منسجم راه بیندازید چراکه همه بدبختی‌های ما از عمل نکردن به آموزه‌های این کتاب است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه پزشکان پیامبران سلامت جامعه هستند، ابراز کرد: امید است این قشر ارزشی و مهم با توسل به قرآن کریم در انجام وظیفه خود در راستای تعالی ارزش‌ها و نیز توسعه علمی و دینی کشور گام بردارند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول