اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کاشان:

ایستگاه‌های دوچرخه در نقاط مرکزی کاشان تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار کاشان از تأسیس سه ایستگاه دوچرخه در سه میدان مرکزی این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ایستگاه‌های دوچرخه در نقاط مرکزی کاشان تأسیس می‌شود

سعید مدرس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شهرداری کاشان تاکنون میدان 15 خرداد و میدان کمال‌الملک این شهرستان را برای تأسیس ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری جانمایی کرده است.

وی افزود: برای تأسیس ایستگاه سوم دوچرخه‌سواری یک نقطه در خیابان نطنز توسط مشاور طرح در حال جانمایی بوده و در حال بررسی چگونگی راه‌های دسترسی است.

رئیس ورزش همگانی کاشان با تأکید بر ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری با ظرفیت 300 دستگاه دوچرخه در شهرستان کاشان گفت: در صورت امکان استارت کار ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه به‌صورت ویژه در شهرستان کاشان زده می‌شود.

وی، ورزش همگانی را نیاز امروز جامعه صنعتی دانست و گفت: برای توسعه ورزش همگانی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های شهرستان و به‌ویژه دستگاه‌هایی هستیم که در بخش سلامت جامعه فعالیت دارند. 

مدرس‌زاده اذعان داشت: مسئولیت اصلی توسعه ورزش همگانی برعهده شهرداری بوده و شهرداری نیز به این امر واقف بوده و اقداماتی را تاکنون در این زمینه انجام داده است.

رئیس ورزش همگانی کاشان، در ادامه بر ترویج و توسعه ورزش دوچرخه‌سواری در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: خیابان‌های شهرستان کاشان کشش چنین حجمی از ترافیک اتومبیل را ندارد و نیازمند بازنگری کلی در استفاده از اتومبیل‌های شخصی در مسافرت‌های درون‌شهری است.

به گفته وی در حال حاضر روزانه بیش از 60 خودرو در شهرستان کاشان شماره شده و به ناوگان شهری اضافه می‌شود در حالی که خیابان‌های شهرستان کوچک‌ترین  تغییری از گذشته نداشته و هر چقدر هم که خیابان جایگزین احداث شود، از ترافیک سرسام‌آور محدوده مرکزی شهرستان کاسته نمی‌شود.

مدرس‌زاده، تغییر رویکرد مردم نسبت به وسیله نقلیه را یکی از راهکارهای معضل ترافیک کاشان دانست و گفت: برای رهایی از این معضل باید فرهنگی که در گذشته مردم شهرستان کاشان هنگام تعطیلی کارخانجات در سه نویت صبح، عصر و شب داشتند به گونه‌ای که خیابان‌ها مملو از دوچرخه می‌شد، ایجاد شود.

به گفته وی، این فرهنگ در حال حاضر در کاشان منسوخ شده است و برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری باید از مسئولان آغاز شود.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی کاشان، ورزش دوچرخه‌سواری را مادر ورزش‌ها خواند و گفت: برای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در حال انجام کار کارشناسی و قوی‌تری در این زمینه هستیم. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول