اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی آبادان:

توان پرداخت هزینه‌های درمانی معتادان متکدی را نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی آبادان گفت: توان پرداخت هزینه‌های درمانی معتادان متکدی موجود در سطح شهر را نداریم.

توان پرداخت هزینه‌های درمانی معتادان متکدی را نداریم

علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: معتادان متکدی در سطح شهر بعد از جمع‌آوری باید سم‌زدایی شده سپس به مرکز درمانی اجتماع مدار (T.C) معرفی شوند اما این پروسه درمانی به دلیل دربرگیری هزینه‌های گزاف از بودجه دولتی ما خارج بوده و تنها با همکاری ارگان‌های دولتی امکان‌پذیر است.

وی افزود: جمع‌آوری این بیماران اجتماعی در حوزه فعالیت مرکز (T.C) نیست اما بهزیستی نیز می‌تواند به ‌منظور همکاری با ادارات فعال این حوزه بعد از سم‌زدایی مرحله دوم درمان‌های تخصصی بیماران را در این مرکز بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی آبادان در خصوص تأسیس و فعالیت مرکز (T.C) در آبادان گفت: این مکان یک مرکز درمانی اجتماع‌مدار است که معتادان را پس ازگذراندن مرحله سم‌زایی به‌ منظور ترک نهایی به مرکز (T.C) معرفی می‌کند.

وی با بیان خدمات ارائه شده در این مرکز ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، مشاوره پزشکی و روانپزشکی در (T.C) انجام شده و معتادان پس از گذراندن مراحل درمانی یک تا سه ماه به طور کامل از هر گونه وابستگی به مواد مخدر پاک می‌شوند.

فرحانی خاطر نشان کرد: مرکز اجتماع درمان (T.C) آبادان، دومین مرکز در استان خوزستان و جزو مراکز محدود در کل ایران است و شهرهای شادگان، ماهشهر، هندیجان، خرمشهر و اروندکنار را زیرپوشش دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسمی این مرکز به‌ منظور پذیرش بیماران 60 نفر بوده اما در حال حاضر 30 نفر تحت درمان هستند و امکانات برای تکمیل ظرفیت اعلام شده مهیا است.

رئیس سازمان بهزیستی آبادان در خصوص هزینه‌های درمانی مرکز

(T.C) گفت: هر ماه مبلغ 300 هزار تومان از بیماران این مرکز اخذ شده و بهزیستی می‌تواند از هر 30 نفر سه نفر را برای درمان رایگان به مرکز معرفی کند ولی در قبال افرادی که زیرپوشش نیستند هیچ‌گونه تعهدی ندارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوارم با همکاری متقابلی که بین نهادها و سازمان‌های منطقه وجود دارد معتادان متکدی هرچه سریع‌تر از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول