اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:

بی‌توجهی به خانواده زندانیان زمینه ارتکاب جرائم را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: توجه نکردن به خانواده بزهکارانی که در زندان به سر می‌برند، سبب شده زمینه ارتکاب وقوع انواع جرم از سوی خانواده‌های زندانیان افزایش یابد.

بی‌توجهی به خانواده زندانیان زمینه ارتکاب جرائم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله موسوی پیش از ظهر امروز در همایش نسیم مهر ویژه گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان در این استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند تمام ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد عدم توجه به خانواده بزهکارانی است که در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: این امر موجب شده زمینه ارتکاب وقوع انواع جرم از سوی خانواده‌های زندانیان افزایش یابد به‌ طوریکه این موضوع توجه بسیاری از جامعه‌شناسان، مددکاران و صاحب‌نظران را به سوی خود جلب کرده است.

موسوی ادامه داد: تا زمانی که یکی از اعضای خانواده در زندان است از زندانی و خانواده زندانی باید به گونه‌ای حمایت شود که علاوه بر فرد خاطی، خانواده بزه‌دیده نیز دچار بزهکاری یا خطای فاحش نشود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اینگونه نباشد که فرد بزهکار به دلیل بزه دستگیر شده باشد و خانواده در فقدان سرپرست خانواده مجبور به خطایی دیگر جهت گذران امور باشد یا اینکه آنقدر مصیبت و اندوه بر خانواده زندانی وارد شود که در هدف اصلی از زندان که اصلاح زندانی است چیزی به نام اصلاح و تربیت گم باشد.

موسوی از مجرمان و زندانیان به عنوان یک شهروند یاد کرد و گفت: اگر عضوی از بدن انسان دردمند بشود، سایر اعضای بدن برای التیام به کمک آن عضو می‎آیند و این روال نیز باید در جامعه پیاده بشود، چراکه مجرمان در چارچوب قانون مجازات می‎شوند.

وی بحث بازپروری و اصلاح زندانیان در زندان را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: یک زندانی وقتی در زندان است باید اصلاح شده و به جامعه بازگردد نه اینکه یک مجرم حرفه‌ای بیرون بیاید.

همایش نسیم مهر ویژه گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، مدیر انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول