اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

پلمب 2 کارخانه نمک غیرمجاز در همدان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب دو کارخانه نمک غیرمجاز در همدان خبر داد.

پلمب 2 کارخانه نمک غیرمجاز در همدان

علی‌اصغر وحیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان در یک ماهه اخیر، اظهار کرد: بر این اساس تعداد 132 واحد تولیدی خوراکی، آشامیدنی و بسته‌بندی بازدید شد که از این تعداد 24 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و یک واحد غیرمجاز نیز شناسایی شد.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از 118 مورد از اقلام خوراکی و آشامیدنی نیز افزود: از این تعداد سه مورد با پروانه ساخت و پنج مورد با ویژگی‌های میکروبی و شیمیایی قابل قبول انطباق نداشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بازدید از 13 واحد تولیدی، آرایشی و بهداشتی همدان، تصریح کرد: دو واحد از این تعداد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و یک واحد غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

وی به بازدید از 30 مرکز نگهداری عرضه و فروش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: از این تعداد شش واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و شش واحد غیرمجاز نیز شناسایی شد.

وحیدی‌نیا عنوان کرد: در مجموع 231 واحد مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد 35 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و هشت واحد غیرمجاز نیز شناسایی شد که بر این اساس هفت مورد مراجعه به مراجع قضایی و دو مورد تعطیلی واحد متخلف داشتیم.

وی با اشاره به موارد توقیفی همدان توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: 30 تن نمک غیرمجاز، 20 کیلوگرم ورمیشل و 17 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی شامل خمیر دندان و ژل مو از این قبیل است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در یک ماهه اخیر در همدان 27 عدد نوشیدنی 330 سی‌سی، 2 هزار و 219 عدد ماءالشعیر، 67 عدد آبمیوه، چهار عدد نوشیدنی انرژی‌زا، 596 عدد انواع سس و 44 بسته خرما از جمله موارد معدومی بوده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در یک ماهه اخیر 34 شکایت مردمی تلفنی و هشت مورد شکایت مردمی ثبت شده، تصریح کرد: دو کارخانه نمک غیرمجاز نیز کشف و پلمب شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول