اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:

موانع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری با اولویت ویژه برطرف می‌شو‌د

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با اولویت ویژه بررسی و رفع می‌شو‌د.

موانع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری با اولویت ویژه برطرف می‌شو‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا حسینی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذاران خصوصی یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های توسعه گردشگری محسوب می‌شود، رفع موانع این حوزه، در پیشرفت گردشگری آذربایجان‌شرقی نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: موضوعات و مسائل حوزه سرمایه‌گذاری استان به‌خصوص در بخش گردشگری، هر زمان که مطرح شده رسیدگی‌های لازم برای برطرف ساختن آنها خیلی سریع انجام گرفته است.

حسینی اظهار امیدواری کرد، بستر لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری استان با پیگیری‌هایی که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود در آینده‌ای نزدیک بیش از پیش فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول اصل 44 قانون اساسی را ظرفیتی برای توسعه و بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این اصل از قانون می‌توان راه را برای توسعه گردشگری هموار کرده و با همکاری و حمایت‌های سازمان‌های متبوع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران و تعاونی‌های صنعت گردشگری را رفع کرد.

حسینی با اشاره به عمده مشکلات سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران سال گذشته در تامین مالی و دریافت تسهیلات بانکی دچار مشکلات متعددی شده بودند که در این زمینه با بررسی و انجام کارشناسی‌های لازم، نتایج را به مسئولان کشوری اعلام کرده‌ایم.

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: پیگیری برای برداشته شدن سقف اعطای وام و تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران از مواردی است که به‌طور جدی دنبال می‌کنیم تا در صورت امکان قوانینی مبنی بر پرداخت‌هایی مازاد بر مقررات بانک مرکزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت بگیرد.

حسینی گردشگری را صنعتی رو به رشد و در مسیر توسعه خواند و خواستار شد: برای توسعه این صنعت در کشور که امروزه به‌عنوان یکی از زمینه‌های مهم منابع اقتصادی در سراسر دنیا شناخته شده و تمام کشورهای جهان در حال رقابت در آن هستند، مسئولان استانی با همکاری و بسیج کردن تمام بخش‌ها، بسترهای لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران را فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول