اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تهیه‌کننده و کارگردان سینما:

ساخت فیلم‎های ارزشی در دستور کار سینماگران قرار گیرد

خبرگزاری فارس: یک تهیه‌کننده و کارگردان گفت: برای اینکه سینمای کشور دوباره به قالب اصلی خود برگردد‎ باید ساخت فیلم‌های ارزشی در دستور کار سینماگران قرار بگیرد.

ساخت فیلم‎های ارزشی در دستور کار سینماگران قرار گیرد

حسین حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: در تاریخ سینمای ایران تعدادی از سینماگران ما با هزینه شخصی اقدام به تولید فیلم کردند که آثاری ارزشی را در این صنعت به وجود آوردند.

وی افزود: سینمای ایران از زمانی که سینماگران تمام همت خود را بر روی ساخت فیلم‎های ضعیف متمرکز کرده‎اند از قالب و ساختار اصلی فاصله گرفته است.

این تهیه‌‌کننده و کارگردان تصریح کرد: برای اینکه سینمای کشور دوباره به قالب اصلی خود برگردد‎ باید ساخت فیلم‎های ارزشی در دستور کار سینماگران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در سینمای ارزشی کمبود فیلمنامه وجود ندارد، بلکه آثار بسیاری موجود است که برای ساخت فیلم تأیید نمی‎شوند و به تبدیل آنها به فیلم توجهی نمی‎شود.

حائری گفت: بسیاری از فیلم و سریال‎ها هزینه‌های سنگین دارند که تهیه‌کنندگان در بخش خصوصی توان ساخت و پرداخت آنها را ندارند، به همین دلیل دولت می‎تواند هزینه ساخت فیلم‌نامه‌های قوی را بپردازد.

وی ادامه داد: ما در زمینه سینما دچار کاستی‌های فراوان هستیم، در جوامع غربی و هالیوود ساخت فیلم‌ها به صورت علمی انجام می‌شود و فیلم‌هایشان را نسبت به حوادث اطرافشان به تصویر می‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران با دوری از فیلم‎هایی که فاقد محتوا هستند باید صنعتی با ساخت فیلم‎های ارزشی شود، اضافه کرد: کشور ما در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی صنعتی در سال‎های اخیر با پیشرفت‎های قابل ملاحظه‎ای مواجه بوده است و سینما وظیفه پرداختن به این نوع موضوعات را برعهده دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول