اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:

فارس برترین قطب گردشگری خاورمیانه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: استان فارس برترین قطب گردشگری تاریخی، فرهنگی و عشایری خاورمیانه می‌شود.

فارس برترین قطب گردشگری خاورمیانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی صبح امروز در کارگروه آموزشی معاونان گردشگری کشور اظهار کرد: استان فارس باید به پایلوت گردشگری بازار و مقصد گردشگری تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: فارس همواره مهد تمدن، تاریخ و فرهنگ بوده و در این راستا تمام سعی ما بر این است که استان فارس سومین قطب گردشگری مذهبی با نقش هویت اسلامی شود.

وی تصریح کرد: در 15 سال آینده و در افق 1404 فارس برترین قطب گردشگری تاریخی، فرهنگی و عشایری در خاورمیانه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فارس در افق 1404 به دومین قطب گردشگری سلامت و اولویت قطب ادبی و عرفانی کشور نیز تبدیل خواهد شد.

فعالی در ادامه از برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در فارس خبر داد و تصریح کرد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری 14 تا 17 تیرماه سال جاری با حضور 30 کشور در فارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به منظور معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهم گردشگری و صنایع دستی این استان بوده که این امر تاثیر بسیاری در ارتقای گردشگری فارس و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری داخلی در این استان خبر داد و تصریح کرد: فارس یکی از بازارهای مهم گردشگری است که می‌تواند انتظارات سازمان و دولت که برای این استان تعیین شده است را برآورده کند.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از سایت سازمان میراث فرهنگی با عنوان سایت میراث خاطرنشان کرد: اگر چه جای تامل است که از سایت استانی مانند فارس با این پیشینه تاریخی و تمدن کهن امروز رونمایی می‌شود اما این سایت در سه حوزه خدمات درون سازمانی، برون سازمانی و اطلاع‌رسانی با ویژگی‌های منحصر به فرد فعال می‌شود.

فعالی در پایان گفت: استان فارس دارای 2 هزار و 800 اثر تاریخی و یک‌هزار و 150 جایگاه گردشگری است.

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی معاونان گردشگری کشور به مدت سه روز در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول