اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معماری:

معماری در ایران به کلمه مدرنیته خلاصه شده است

خبرگزاری فارس: کارشناس معماری گفت: اما اکنون معماری در ایران تنها به گفتن کلمه مدرنیته خلاصه شده است.

معماری در ایران به کلمه مدرنیته خلاصه شده است

مجید ستوده‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: کارشناسان و معماران باید در مورد معماری کشور به بحث بپردازند و در مورد آثار ساخته شده ارزش‌گذاری صحیحی انجام بدهند، تا ببینند معماری ایران در مقایسه با معماری دنیا در چه سطحی قرار دارد و نقش معماران ایرانی دنیای چگونه تعریف شده است.

وی افزود: در دهه‎های گذشته معماران بزرگی توانستند آثاری را خلق کنند که بدون اغراق تا سالیان دراز به عنوان نماد آن شهرستان و یا شهر و یا کشور می‌درخشند.

کارشناس معماری گفت: اما اکنون معماری در ایران تنها به گفتن کلمه مدرنیته خلاصه شده است، آثار بسیاری که نشان از عدم تداوم فکری و عملی است به وجود آمده و در دوران حاضر ما شاهد تأثیرگذاری اقدامات انجام گرفته در دهه‎های گذشته بر معماری هستیم.

وی ادامه داد: باید با تلاش و همت از شرایط حال گذر کرده و سعی در بهبود معماری ایران را در نظر گرفت و به دور از شعار و بلندپروازی آینده بهتری را برای معماری ایران رغم زد.

ستوده‌فر گفت: معمار و کارشناسان بنا باید بیش از هر چیز به تفکر بپردازند تا تنها فکر خود را مشغول ساختمان‌سازی کنند، زیرا در آن شرایط  شهر و کشور فضای بهتری پیدا می‌کند و نام معمار و اندیشه‎‎های او زنده می‌ماند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت اندیشه و نقش موثر آن در آفرینش اثر معماری می‎توان نتیجه گرفت که تفکر در معنای عام و تفکر معماری در معنای خاص روشی خلاقانه را برای یک معمار ایجاد می‎کند و این امر می‎تواند کنترل کننده هدایت و به نتیجه رساندن ایده اولیه تا مرحله ساخته شدن باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول