اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل خبر داد

افزایش 121 درصدی اعتبارات مدرسه‌سازی در 2 سال اخیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: در دو سال اخیر و با حمایت مسئولان کشوری و استان اردبیل سرجمع اعتبارات اختصاصی برای مدرسه‌سازی بیش از 121 درصد افزایش یافته است.

افزایش 121 درصدی اعتبارات مدرسه‌سازی در 2 سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: از مقام عالی استان به خاطر دیدگاه مثبت و مناسب در تخصیص اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش قدردانی می‌کنیم چرا که در یک فضای مناسب و بهترین شرایط اعتبار مورد نیاز را به حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 بالغ بر 6 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار عمرانی به حدود 10 میلیارد و 700 میلیون تومان با 30 درصد افزایش رسید که در تخصیص آن نیز همت و تلاش خوبی انجام شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل یادآور شد؛ در جریان همین سال بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل تخریب و بازسازی نیز به استان اردبیل اختصاص یافت که سرجمع 17 میلیارد و 19 میلیون تومان اعتبار به حوزه ساخت و تجهیز مدارس اختصاص یافت که 242 درصد افزایش را با رقم 2.5 برابری در تامین بودجه تخریب و بازسازی شاهد بودیم.

وحدتی‌پور بیان داشت: در سال گذشته نیز بالغ بر 19 میلیارد تومان اعتبار تامین شده که در تخصیص آن نیز پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر تیر ماه یک روند رو به رشد را شاهد باشیم.

این مسئول ادامه داد: پروژه باز‌سازی و مقاوم‌سازی 2 هزار و 700 کلاس درس انجام شده که 23 واحد آموزشی نیز از محل تخریب و باز‌سازی به سرانجام رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند در فاصله زمانی سال 89 تا 90 سکته کاری را در حوزه تخریب و بازسازی شاهد بودیم اما با عنایت مجلس و دولت 3 سال دیگر این بودجه اختصاص می‌یابد که قرار است از همین محل 500 کلاس درس نیز در استان مقاوم‌سازی شده و عملیات اجرایی آنها در سه سال آینده به سرانجام برسد.

وحدتی‌پور تصریح کرد: از همین محل 70 پروژه در استان اردبیل افتتاح شده یا در حال تکمیل شدن است که قرار شد با تامین اعتبار از محل صندوق ملی توسعه اعتبار تخریب و بازسازی تامین شود که در این زمینه دولت نیز به تامین اعتبار به استان‌ها مصمم است.

وی از اختصاص یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای تخریب و باز‌سازی واحدهای آموزشی در پارس‌آباد، 2 میلیارد و 140 میلیون تومان برای مشگین‌شهر و یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای شهر اردبیل خبر داد و گفت: به دلیل آن که در این سه شهرستان با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم توجه جدی به تامین اعتبار عمرانی و تخریب و باز‌سازی به این مناطق انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه بیشترین پروژه مقاوم‌سازی در خلخال و جعفر‌آباد در دست اقدام است، ابراز داشت: به همت مجمع خیرین استان به طور متوسط در هر 20 تا 25 روز یک خیر به مجموع خیران استان اضافه می‌شود که با ورود آنان می‌توان پروژه‌های جدیدی را در حوزه توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی فراهم کرده و دغدغه‌ها و مشکلات را به حداقل رساند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول