اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

حجاب تنها یک دستورالعمل دینی نیست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت‏های اجتماعی جوامع انسانی به شمار می‏آید.

حجاب تنها یک دستورالعمل دینی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، فاطمه اشرفی پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگی اجتماعی طلاب و روحانیان بسیجی شاهرود اظهار داشت: حجاب، منافع و تأثیرات شگرفی بر جامعه پدیدار می‌کند اما از سوی دیگر رعایت نکردن آن، زیان‏ها و آثار مخربی بر فرهنگ عمومی جامعه و حتی اقتصاد و سیاست بر جای می‏گذارد.

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: زن در پرتو حفظ حجاب می‏تواند عامل نیرومندی در راستای حفظ سنت‏ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش‏های انسانی و معنوی باشد و به همین دلیل، حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می‏رود.

این استاد دانشگاه افزود: ما به وضوح در کشورهای اسلامی آثار وجودی حجاب را می‏بینیم و در کشورهایی که با تجاوز استعمارگران، حجاب در آنها از میان رفته یا کم‌رنگ شده نیز آثار زیان‏بار این امر به خوبی مشهود و نمایان است.

اشرفی با اشاره به آثار اجتماعی حجاب گفت: از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچک‏ترین و در عین حال، مهم‏ترین نهاد اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: با رعایت اصل حجاب و پوشش در محیط بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ می‏شود و خانواده دارای ثبات خواهد شد.

وی ادامه داد: قرآن کریم به زنان امر می‏کند تا همه بدن خود به جز صورت‏ها و دست‏ها از مچ تا انگشتان را بپوشانند، چرا که این امر باعث ایجاد روابط صمیمانه زن و شوهر و منحصر شدن لذات جنسی به محیط خانواده و محدوده ازدواج می‏شود.

اشرفی تصریح کرد: هم‌چنین این پوشش موجب می‏شود تا همسر قانونی نزد فرد تنها عامل ارضای نیازهای جنسی تلقی شود و در نتیجه، پیوند زن و شوهر محکم‏تر شده و در نهایت این امر به استحکام نهاد خانواده می‏انجامد.

استاد دانشگاه شاهرود به دومین اثر حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: دومین اثری که حجاب و عفت‏ورزی در جامعه به وجود می‏آورد، ایجاد آرامش روانی و دوری از التهابات درونی است.

اشرفی بیان داشت: پوشیده نبودن زنان و معاشرت‏های بی‏بند و باری زنان و مردان، همواره هیجان‏ها و التهابات جنسی را افزایش می‏دهد و در صورت پاسخ به این هوس‏های شیطانی، این غریزه‏ها هر روز سرکش‏تر شده و به صورت یک بیماری و عطش روحی مطرح می‏شود.

این کارشناس مسائل زنان و جامعه با تشریح دلیل سرکشی جنسی در افراد بی‏بند و بار افزود: علت این است که این میل تنها در جنبه‏های جسمانی آن مطرح نیست، بلکه دارای ظرفیت روحی وسیع و نامحدودی است که حتی جسم نمی‏تواند پا به پای آن پیش رود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، پاسخ‌گویی به این نیاز همیشه به صورت دل‌خواه میسر نیست، در نتیجه احساس محرومیت و عقده‏های روانی، تعادل روحی فرد را برهم می‏زند.

اشرفی با اشاره به سومین اثر حجاب در جامعه افزود: یکی دیگر از آثار مهم رعایت حجاب در جامعه، حفظ سلامتی و دوری از بیماری‏های مختلف است، چرا که نبود پوشش مناسب در زنان و به دنبال آن بی‏بند و باری و لجام‏گسیختگی جنسی، علاوه بر اثرات روحی و روانی، پیامدهای جسمی زیادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از عوارض و بیماری‏ها آفریده انسان‏هاست، افزود: بلاهایی هم‌چون ایدز که همه ساله میلیاردها دلار صرف درمان و ساختن واکسن برای پیش‌گیری از آن می‏شود، توسط انسان‏های بی‏بند و بار به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل زنان و جامعه گفت: مهم‏ترین اثر حجاب و دوری از فرهنگ برهنگی که امروزه به صورت یک بیماری رواج می‏یابد، حفظ استحکام و استواری جوامع است تا جایی که بی‏حجابی و گسترش برهنگی در کشورهای اسلامی، یکی از ابزارهای مهم بیگانگان در سیطره و تسلط بر آن کشورها شده است.

اشرفی اظهار داشت: استعمارگران برای استثمار ذخایر عظیم انسانی و اقتصادی کشورهای اسلامی، نخست باید آنها را از درون تهی می‏کردند، برای همین باید هویت دینی از آنها گرفته می‏شد که حجاب از نشانه‏های ارزشمند و قدرتمند این هویت دینی به شمار می‏آید.

استاد حوزه علمیه شاهرود بیان داشت: برای تسلط مستکبران، زنان بهترین انتخاب هستند زیرا زنان بیشتر از مردان درگیر جنبه‏های ظاهری دنیا می‏شوند و احساس و عاطفه نیز در آنها قوی‏تر است.

اشرفی تأکید کرد: استکبار جهانی با استفاده از این ابزار به جنگ با کشورها برخاسته و تهاجم فرهنگی امروز علیه ایران و مسلمانان، نمونه‏ای از این روش استکبار است که باید مراقب بود و جامعه را برابر این تهاجم خاموش آگاه کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول