اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی بنیاد شهید استان زنجان خبر داد

مناسب‌سازی 80 درصد ادارات زنجان برای معلولان/مناسب‌سازی در اماکن عمومی اجرا شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه 80 درصد ادارات شهری استان زنجان مناسب‌سازی شده است، گفت: ضروری است در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی اقدام شود.

مناسب‌سازی 80 درصد ادارات زنجان برای معلولان/مناسب‌سازی در اماکن عمومی اجرا شود

حسن سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، بر ضرورت مناسب‌سازی اماکن عمومی در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: مناسب نبودن فضاهای عمومی شهری از مشکلات جانبازان و ایثارگران محسوب می‌شود که به دلیل داشتن شرایط خاص با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از نظر قوانین و آئین‌نامه‌های تصویب شده برای مناسب‌سازی فضاهای عمومی جامعه مشکلاتی وجود ندارد، افزود: متاسفانه این قوانین به صورت جدی پیگیری نمی‌شوند.

معاون عمرانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید همه ساختمان‌های عمومی، پارک‌ها و فضاهای عمومی برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شوند، افزود: متولی مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهرداری‌ها هستند که در استان زنجان فعالیت چشمگیری در این زمینه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در بیشتر استان‌های کشور مناسب‌سازی فضاهای عمومی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: استان زنجان در این زمینه اقدامات لازم را انجام نداده است.

سلیمانی برضرورت توجه به مناسب‌سازی فضاهای عمومی تاکید کرد و گفت: برای مناسب‌سازی فضاهای عمومی طراحی و فکر خلاقانه در استان زنجان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اکثر معلولان قطع عضو بوده و یا معلول جسمی و حرکتی هستند، یادآور شد: همه افراد جامعه از جمله سالمندان و مردم جامعه و معلولان نیازمند مناسب‌سازی هستند.

وی بر ضرورت طراحی اصولی، شماتیک و قابل اجرا در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان و جانبازان تاکید کرد و گفت: استان زنجان می‌تواند در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی الگویی برای استان‌های دیگر باشد.

معاون عمرانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از تهیه بروشور مناسب‌سازی محیط زیستی برای معلولان خبر داد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران این بروشور را به دستگاه‌های ذیربط ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن سند راهبردی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن اقدامات لازم را انجام داد، تصریح کرد:‌ این سند چشم‌انداز پنج ساله را ترسیم کرده که اگر پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد، بیشتر مشکلات مناسب‌سازی اماکن عمومی حل می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضاهای عمومی و پارک‌ها، فضاها و ساختمان‌های عمومی ضروری است.

وی با بیان اینکه پس از تامین معیشت خانواده‌ها، مهم‌ترین دغدغه مردم تهیه مسکن است، افزود: در استان زنجان اقدامات لازم در این زمینه پیگیری می‌شود.

معاون عمرانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی ضروری است خدماتی در زمینه مسکن به خانواده‌های شهید و ایثارگر ارائه شود، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در زمینه تامین مسکن خانواده‌ها مشکلاتی داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده‌، این مشکلات در حال حاضر رفع شده است.

تامین مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران 

وی تصریح کرد: برای تامین مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که میزان آورده خانواده شهید برای اخذ این وام 70 درصد و ارائه تسهیلات در صورت تامین وثیقه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

سلیمانی بر ضرورت حل مشکلات تامین مسکن خانواده‌های شهید و ایثارگر تاکید کرد و افزود: در این زمینه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول