اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

سرای تجاری ایران در آستراخان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان به واگذاری زمین سرای تجاری ایران در آستراخان روسیه اشاره کرد و گفت: سرای تجاری ایران در مدت پنج سال احداث می‌شود.

سرای تجاری ایران در آستراخان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان عصر امروز در جلسه کارگروه صادرات گیلان با اشاره به پیگیری احداث سرای تجار ایرانی در آستراخان روسیه اظهار کرد: رایزنی‌ها با نماینده اتاق بازرگانی آستراخان روسیه فدراتیو انجام شده است.

وی مدت احداث سرای تجاری ایران در آستراخان را بین سه تا پنج سال عنوان کرد و افزود: زمین احداث سرای تجار ایرانی در آستراخان پس از انجام مراحل قانونی به اتاق بازرگانی گیلان واگذار می‌شود.

تیزهوش تابان خواستار پیگیری جدی راه‌اندازی خط پروازی رشت به آستراخان روسیه شد و تصریح کرد: قوانین تردد خودروهای ایرانی و خارجی برای عبور از مرز باید یکسان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان بر استفاده از امکانات مرزی به صورت بهینه تاکید کرد و گفت: کلاس‌های آموزش زبان روسی به صورت دوره‌ای در اتاق بازرگانی گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی مسیر داغستان پس از 18 سال با تلاش مسئولان گیلان، خاطرنشان کرد: بازار بسیار مناسبی در داغستان وجود دارد و باید از این فرصت استفاده شود.

تیزهوش تابان تردد از مرز زمینی و هوایی داغستان را نیازمند پیگیری مسئولان دانست و ابراز کرد: ایجاد بستر لازم برای توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، مذهبی و دینی، بهداشت و درمان، گردشگری و آموزشی بین گیلان و آستراخان از اهداف کارگروه دایمی توسعه روابط استان گیلان با جمهوری فدراتیو روسیه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان پیگیری برنامه‌ریزی و اجرای مفاد تفاهمنامه‌های قبلی و جاری بین استان گیلان و جمهوری روسیه فدراتیو را از وظایف کارگروه مذکور نامید و یادآور شد: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها برای برقراری، استمرار و توسعه روابط با کشورهای هدف و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در اجرای اقدام‌های پیش‌بینی شده در بعد منطقه‌ای از جمله وظایف کارگروه دایمی توسعه روابط استان گیلان با جمهوری فدراتیو روسیه است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول