اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفای گیلان:

34 آزمایشگاه کیفیت آب گیلان را کنترل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از فعالیت 34 آزمایشگاه کنترل کیفیت آب استان خبر داد.

34 آزمایشگاه کیفیت آب گیلان را کنترل می‌کنند

حمید روشن‌روان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کیفیت آب شرب گیلان اظهار کرد: 34 آزمایشگاه کیفیت آب شرب گیلان را با دقت زیادی کنترل می‌کنند.

وی، با بیان اینکه ارتقای ضریب ایمنی و امنیت آب برای مردم استان از اهداف مهم آزمایشگاه‌های مذکور است، افزود: این امر نشان می‌‌دهد شرکت آب و فاضلاب گیلان با حساسیت بیشتری به مسایل زیست‌محیطی، پالایش و پایش آب اهمیت می‌دهد و با جدیت روی این قضیه تلاش می‌کند.

این مسئول، با تصریح بر اینکه کیفیت آب گیلان خوب است، اذعان کرد: بخش عمده آب گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود و به دنبال ارتقای کیفیت آب هستیم.

وی، بهره‌برداری سد شهر بیجار را مهم دانست و ابراز کرد: امسال آبگیری سد شهر بیجار انجام می‌شود و با ورود این سد به شبکه آبرسانی گیلان، مردم استان آب شرب در حد آب معدنی را استفاده می‌کنند که نقطه عطفی در تاریخ آب و فاضلاب گیلان است.

روشن‌روان، از نصب 40 هزار فقره انشعاب جدید آب و فاضلاب در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعویض کنتورهای خراب و شبکه‌های فرسوده آبرسانی که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند از دیگر برنامه‌های شرکت آبفای استان در سال جاری است.

مدیر عامل شرکت آبفای گیلان پروژه‌های تحقیقاتی بهبود کیفیت منابع آب استان را از دیگر برنامه‌ها نامید و افزود: حذف آهن و منگنز و کاهش بار آلودگی آب رودبار در حال پیگیری است تا بتوانیم با کمک شرکت آب منطقه‌ای مطالعات انتقال آب از چشمه «تکریم» را به شهر رودبار که دارای اهمیت ویژه‌ای است، انجام دهیم. 

وی، انجام فاز دوم آبرسانی به شهر منجیل را از دیگر برنامه‌ها در سال جاری عنوان کرد و متذکر شد: امسال طرح آبرسانی به آستارا در غرب گیلان آغاز می‌شود.

روشن‌روان، برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه آبرسانی در مناطق چابکسر را از دیگر برنامه‌ها در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول