اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان:

اعتکاف اثر باورهای غلط غربی را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان گفت: بهر‌ه‌گیری کافی و وافی از مراسم دینی و به ویژه اعتکاف، سبب مصونیت جوانان در برابر باورهای غلط غربی می‌شود.

اعتکاف اثر باورهای غلط غربی را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس تقوی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات جنبی اعتکاف دانشجویی که در مسجد قدس این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با وجود مصادف شدن این ایام با مراسم رحلت حضرت امام راحل(ره) و امتحانات دانشجویان، استقبال از این مراسم چشم‌گیر و قابل تقدیر بود.

وی "حضور جوانان دانشجو را در این مراسم مغتنم شمرد" و افزود: این مهم نشان می‌دهد که دانشجویان پی به ارزش اعتکاف برده‌اند و به خوبی می‌دانند که این فریضه معنوی تاثیر و تحولی عظیم و چشم‌گیر در مسیر زندگی آنان ایجاد خواهد کرد.

مسئول برگزاری اعتکاف دانشجویی در هرمزگان افزود: جوانی که در این مراسم بهره کافی و وافی را از معنویات این مراسم می‌برد بدون تردید به سادگی در گرداب فساد و باورهای غلط غربی‌ها و افراد دین‌ستیز گرفتار نمی‌شود و همیشه در امان و سلامت به سر می‌برد.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، با بیان اینکه اعتکاف دانشجویی در دو پایگاه تخصیص داده شده برگزار شد، اضافه کرد: با توجه به جمعیت 650 نفری خواهران و 250 نفری برادران به ترتیب مسجد قدس بندرعباس و مسجد دانشگاه هرمزگان به عنوان محل اعتکاف دانشجویی در اختیار نهاد مذکور قرار داده شد.

مسئول برگزاری اعتکاف بخش بانوان دانشجو نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند و مراحل برگزاری این مراسم برای دانشجویان هرمزگانی، گفت: ثبت‌نام از 12 رجب آغاز و مراسم اعتکاف نیز از 13 تا 17 خرداد برگزار شد.

مریم ریاضی‌تهرانی با بیان اینکه در این مدت برنامه‌های متنوع معنوی برای معتکفان برگزار شد، افزود: جلسات پرسش و پاسخ، سرو افطاری و سحری برگزاری نماز جماعات، تشکیل حلقه معرفت، تبیین اعتکاف، تبیین مسائل و مبانی حجاب از جمله برنامه‌های بود که در مدت اعتکاف برای بانوان دانشجو در هرمزگان محقق شد.

این مسئول هم‌چنین به برگزاری مسابقات اخلاق، دل‌نوشته و کتاب‌خوانی اشاره کرد و یادآور شد: بی‌گمان مراسمی همانند اعتکاف می‌تواند نقشی اساسی در زندگی روحانی و اعتقادی افراد داشته باشد.

در پایان این مراسم که با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و دیگر مسئولان دانشگاه‌ها برگزار شد، از خاتون ذاکری و معصومه اسفندیاری (در رشته اخلاق)، کبری جعفری، سکینه سالاری، الهام محسنی در (رشته دل‌نوشته‌ها)، فاطمه مرادی‌نسب، اسما قریشی و ماندانا بهاری میمندی (در رشته کتاب‌خوانی) با اهدا هدایایی تقدیر شد.

هم‌چنین در ادامه از تعداد 12 دانشجوی برتر نیز تجلیل شد که هشت نفر از این تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس بودند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول