اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته برق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی:

کوچک‌ترین بی‌توجهی در صنعت برق صدمات جدی وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته تخصصی برق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: کوچک‌ترین بی‌توجهی در اجرا و بهره‌برداری در صنعت برق صدمات جدی و غیر قابل جبرانی وارد می‌کند.

کوچک‌ترین بی‌توجهی در صنعت برق صدمات جدی وارد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی دیودیده ظهر امروز در سومین اجلاس سراسری گروه‌های تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌رضوی در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اتفاقات و خطراتی که برق می‌تواند ایجاد کند بسیار خطرناک و جدی است که نیازمند بذل توجه ویژه به این حوزه است.

عضو هیئت رئیسه کمیته تخصصی برق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور افزود: قابلیت اطمینان از دیگر نکات مورد اهمیت در صنعت برق کشور است و براساس آن مصرف کننده به دنبال افزایش اطمینان از مصرف برق است و مجریان و مهندسان برق در این زمینه باید بذل توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: امور مربوط به صنعت برق بسیار پرمسئولیت و مهم است و به سبب این که کوچک‌ترین بی‌توجهی در اجرا و بهره‌برداری در این صنعت صدمات جدی و غیر قابل جبرانی وارد می‌کند، باید توجه بیشتر در همه زمینه‌ها و حتی افزایش حق‌الزحمه مهندسین برق در نظر گرفته شود.

دیودیده اظهار داشت: ما در کمیته تخصصی برق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور به دنبال برآورده کردن انتظارات مهندسین از جهات مختلف و تدوین مقررات لازم در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ایجاد تعاملات با مجریان، تولیدکنندگان و فعالان این حوزه از دیگر اهداف و برنامه‌‌های این سازمان محسوب می‌شود و اجرای نهایی و کامل آن نیز نیازمند حمایت و تلاش همه بخش‌های مربوطه است.

در ادامه این مراسم مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری توزیع اظهار داشت: در کشور ما به سبب وجود مناطق مختلف آب و هوایی در برخی از شهرها و نقاط کشور، مشکلات در حوزه صنعت برق بیشتر از حد معمول است.

اعتضاد مقیمی ضمن تقدیر از شرکت توزیع برق مشهد ادامه داد: علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی هنوز هم در کشور شاهد تلفات برق هستیم که به سبب رعایت نکردن ضوابط و تکالیف قانونی چه از جانب مجری و چه از جانب مصرف‌ کننده، شاهد مشکلات زیادی در این راستا هستیم و تلفات برق بعد از تصادفات از پر تعدادترین حوادث و تلفات محسوب می‌شود.

نماینده وزیر نیرو در کمیته توسعه تفاهم سه‌جانبه افزود: در سال 1384 یک تفاهم‌نامه میان معاونت برق وزارت نیرو، وزارت مسکن و هم‌چنین سازمان نظام مهندسی کشور تبادل شد که کلیات بحث حوزه صنعت برق محسوب می‌شود که چند مبحث اصلی صنعت برق مانند مبحث زمین و حریم را نیز شامل می‌شود.

در پایان مراسم افتتاحیه در سومین اجلاس سراسری گروه‌های تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از خدمت‌گذاران و فعالان صنعت برق خراسان‌رضوی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول