اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

جهادسازندگی خاکریز نخست تحقق شعار سال است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه جهاد سازندگی خاکریز نخست تحقق شعار سال به شمار می‌رود، ادامه داد: جهادگران، سربازان پیاده نظام جبهه مبارزه با استکبار محسوب می‌شوند.

جهادسازندگی خاکریز نخست تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در ششمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب در جهان محسوب می‌شود که ایدئولوگ و رهبر فکری آن بعد از پیروزی انقلاب نیز با صلاحیت و قدرت به عنوان رهبر سیاسی و یک مرجع تقلید مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه به دست گرفتن مدیریت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه به مدت 10 سال از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: تشکیل جهاد سازندگی به عنوان یک اقدام بی‌نظیر در سطح جهان نیز از دیگر ابتکارات امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه تشکیل جهاد سازندگی فقط در کشور ما صورت گرفته است، ادامه داد: امام خمینی(ره) همیشه برای رفع محرومیت‌زدایی بر قدرت مردم و اتکا به مردم تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران فکری و همه حرکت‌ها و اقدامات بر اساس تکلیف بود، تصریح کرد: موتور محرکه انقلاب اسلامی اعتقاد و فرهنگ بود و دلیل ماندگاری آن نیز همین امر است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی ماهیت فرهنگی داشت و افرادی که در این نهاد فعالیت داشتند محرومان را ولی نعمت خود می‌دانستند، تاکید داشت: این افراد کار برای مردم را عبادت می‌دانستند.

وی با بیان اینکه فعالان جهاد سازندگی به عنوان سربازان امام راحل و پیام‌‌رسانان انقلاب اسلامی پیام انقلاب را با زبان و عمل خود به روستاها رساندند، یادآور شد: نگاه جمهوری اسلامی ایران نگاه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب 65 هزار روستا در کشور وجود داشت که فقط یک هزار و 500 روستا برق داشتند، ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران همه روستاهای بالای 20 خانوار برق دارند و در حال حاضر برای برق‌رسانی به روستاهای زیر 20 خانوار نیز اقدام می‌شود و این در حالی است که این اقدام هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد و هدف از این اقدام خدمت‌رسانی است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین اعضای هیئت علمی در عرصه‌های آموزش و تحقیقات بعد از وزارت آموزش عالی در جهاد سازندگی است، اضافه کرد: تحقیق و پژوهش شیشه عمر جهاد سازندگی به شمار می‌رود.

آیت‌الله خاتمی به افزایش حجم موفقیت‌های جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: برخی‌ها این امر را موازی کاری برشمردند و موضوع هم‌افزایی را مطرح کردند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مدیریت جهادی از ابتکارات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از ادغام وزارت‌خانه‌‌ها ولی امرمسلمین بر مدیریت جهادی تاکید فراوان داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه جهاد سازندگی وسیع‌ترین و گسترده‌ترین مهندسی‌ها را در کشور پایه‌گذاری کرد، اظهار داشت: در حال حاضر نیز بیش از 27 درصد از تولیدات ناخالص ملی بر روی شانه‌های جهاد می‌چرخد.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی از عنایت‌های ویژه مقام معظم رهبری است، این فرهنگ جهادی باید به صورت علمی‌تر بررسی شود چرا که جهاد امنیت فکری و اقتصادی جامعه را در دست دارد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه جهاد سازندگی خاکریز نخست تحقق شعار سال به شمار می‌رود، ادامه داد: جهادگران، سربازان پیاده نظام جبهه مبارزه با استکبار محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول