اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست اسفراین:

سرشماری وحوش ماه آینده در اسفراین آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست اسفراین از آغاز سرشماری وحوش از جمله آهو در ماه آینده در مناطق حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

سرشماری وحوش ماه آینده در اسفراین آغاز می‌شود

رضا حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بر اساس برنامه این آمارگیری اوایل تیرماه آینده و پس از زاد و ولد آهوان در اسفراین آغاز می‌شود.

وی در عین حال با اشاره به اینکه شمار آهوان در این شهرستان در حال کاهش است، تصریح کرد: شکارهای بی‌رویه و همچنین تخریب زیستگاه‌ها از جمله علل کاهش آهوان در این شهرستان است.

حبیبی همچنین تخریب عرصه‌های حفاظت شده در این شهرستان را در حد صفر عنوان کرد و گفت: نظارت‌های لازم از طریق محیط‌‌بانان انجام شده و همچنین این نظارت‌ها در آینده با راه‌اندازی پایش الکترونیکی در مناطق حفاظت شده بیش از پیش افزایش می‌یابد.

* برای مدیریت چرای دام نگرانیم

رئیس اداره محیط زیست اسفراین همچنین نسبت به مدیریت چرای دام در خراسان‌شمالی و این شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: ما با دامداری مخالف نیستیم ولی با شیوه چرای دام رها شده، مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: از این رو باید مناطق به صورت زونبندی تقسیم شود و ناظران فنی نیز برای این منظور تعیین شده تا به مراتع آسیب نرسد.

حبیبی توپوگرافی اسفراین را به گونه‌ای عنوان کرد که استعداد فراوانی به منظور توسعه مراتع داشته و باید از این موهبت الهی به نفع شایسته حفظ و نگهداری شود.

وی همچنین ارتباط با رسانه‌ها و دبیران زیست دبیرستان‌های اسفراین را به منظور توسعه فرهنگ زیست محیطی در بین شهروندان برشمرد و گفت: ‌در این راستا به تناوب، تورهای بازدید از مناطق حفاظت شده نیز برای گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

* شخم‌زدن پلمیس و گردنه‌های اسدلی قابل قبول نیست

رئیس اداره محیط زیست اسفراین در پاسخ به سوالی در مورد شخم‌زدن اراضی واقع در گردنه پلمیس و اسدلی اظهار کرد: شخم‌زدن این اراضی از نظر این اداره قابل قبول نبوده و جای نگرانی دارد.

وی افزود: متأسفانه در بحث حفاظت از منابع غنی گردنه‌های بجنورد و اسفراین دقت نشده و در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

حبیبی تصریح کرد: شخم‌زدن این اراضی علاوه بر شسته شدن خاک، سبب از بین رفتن ذخیره‌گاه‌های مراتع و طبیعت می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول