اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته محیط زیست

همایش خانواده و محیط زیست در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش خانواده و محیط زیست امروز در سومین روز از هفته محیط زیست در سالن شهدای محیط زیست سنندج برگزار شد.

همایش خانواده و محیط زیست در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون اداری مالی محیط زیست کردستان ظهر امروز در این همایش به نقش و جایگاه خانواده در حفظ محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: زنان، عامل اصلی انتقال فرهنگ زیست‌محیطی به نسل‌های آینده هستند.

ناهید مکتوبی با بیان اینکه پرورش نسل و تربیت فرزندان بر عهده زنان است، تصریح کرد: کودکان از آغاز تولد، شیوه زیستن فرهنگ و راه و رسم ارتباط با محیط  را از مادرانشان می‌آموزند.

وی ادامه داد: چنانچه فرهنگ زیست‌محیطی در میان مادران تعمیم و گسترش پیدا کند در آن صورت به‌خوبی می‌توانند این میراث معنوی را به فرزندان خود منتقل کنند.

وی عنوان کرد: زنان روستایی به‌دلیل نقش چشمگیری که در کشاورزی دارند قادرند در کاهش مصرف سم و استفاده بهینه از کود در حفظ محیط زیست تأثیرگذار باشند.

معاون اداری مالی محیط زیست کردستان با بیان اینکه کودکان پس از خانواده از طریق مدرسه وارد جامعه می‌شوند، گفت: دومین گام برای ترویج مسائل زیست‌محیطی باید توسط آموزش و پرورش برنامه‌‌ریزی شود.

مکتوبی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و معلمان در یاد دادن مسائل و مشکلات زیست‌محیطی به نسل‌های آینده دارای اهمیت و تاثیر فراوانی هستند.

وی بیان داشت: اداره‌کل محیط زیست استان با هدف شناسایی و تقدیر از بانوان حامی محیط‌ زیست و ترویج این امر در بین خانواده‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

وی از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل را برپایی نشست‌های تخصصی بانوان و خانواده، کارگاه‌های ترویجی و آموزشی برای زنان روستایی و توزیع بروشورهای آموزشی ذکر کرد.

معاون اداری مالی محیط زیست کردستان مشارکت کارکنان زن دستگاه‌های اجرایی استان را در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی زیست‌محیطی برای انتقال ارزش‌های زیست‌محیطی در میان خانواده‌ها و جامعه مطلوب و چشمگیر عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش از آزاده سجادی و طاهره عبادی و یکی از کارمندان منتخب علوم‌پزشکی کردستان به‌عنوان فعالان عرصه حفاظت از محیط زیست با دادن هدایا و لوح تقدیری قدردانی شد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول