اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی خبر داد

اختصاص 900 میلیون تومان اعتبار برای تولید علوفه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از اختصاص اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان به تولید علوفه از محل اعتبارات خشکسالی در سال جاری خبر داد.

اختصاص 900 میلیون تومان اعتبار برای تولید علوفه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جمع تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: بشر امروز با سه چالش عمده بیابان‌زایی، تغییر اقلیم و کمبود آب آشامیدنی مواجه است که هر سه مشکل با توسعه کشاورزی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران در سال 2011 رتبه 11 را در تولید گندم از آن خود کرد، افزود: رشد بخش کشاورزی کشور در سال گذشته 9 درصد بوده که این مهم مرهون زحمات کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی عامل اصلی توسعه بخش کشاورزی را آموزش عنوان کرد و گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار، استخرهای دو منظوره و تولید کمپوست در بین کشاورزان به یک فرهنگ تبدیل شده و نشانه خوبی در این بخش است.

هادربادی ادامه داد: یک حرکت عظیم و بزرگ در بخش کشاورزی استان ایجاد شده که نیاز به تداوم دارد و باید گسترش بیشتری پیدا کند.

وی استفاده از نظر کارشناسان را در این زمینه ضروری دانست و افزود: امروز 38 تولیدکننده برتر بخش کشاورزی استان تجلیل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی این افراد را شامل 34 کشاورز نمونه، یک چوپان نمونه، یک زکات‌ دهنده برتر و یک نفر ذابح و ناظر کشتارگاه عنوان کرد و گفت: در سال جاری باید تولید ملی در بخش کشاورزی نمود بیشتری داشته باشد.

هادربادی با بیان اینکه 21 نفر از این تعداد دارای مدرک دیپلم به بالا هستند، تصریح کرد: متوسط سن منتخبان نیز پایین است که این نشان از بالا رفتن سطح دانش در بخش کشاورزی و جوان‌گرایی در این بخش دارد.

وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مصرف سوخت در مرغداری‌های استان کاهش زیادی یافته است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول