اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

بیش از 10 هزار نفر در 105 مسجد خراسان‌شمالی معتکفند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌شمالی گفت: 10هزار و 600 نفر در این استان معتکف هستند.

بیش از 10 هزار نفر در 105 مسجد خراسان‌شمالی معتکفند

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این تعداد شرکت‌کننده در سطح 105 مسجد در حال برگزاری این آیین معنوی  هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های عبادی همچون ختم قرآن، قرائت ادعیه و زیارات، در این مراسم برنامه‌های معرفتی در قالب حلقه‌ها و گفتمان‌های معرفتی با حضور کارشناسان دینی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روحانی‌نیا گفت: مراسم معنوی اعتکاف هم‌زمان با سراسر کشور از روز گذشته در استان و با استقبال بالای جوانان از این مراسم معنوی آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌شمالی همچنین به پیشینه اعتکاف از زمان انبیای الهی، اشاره کرد و افزود: اعتکاف سنتی است که در زمان پیامبر اسلام(ص) تکامل یافت.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) همه سال دهه آخر ماه رمضان را در مسجد معتکف می‌شدند ولی برگزاری اعتکاف به جز عید قربان و عید فطر در سایر زمان‌ها بدون اشکال است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا با اشاره به اینکه حداقل سنت اعتکاف سه روز است، خاطر نشان کرد: ماهیت این برنامه معنوی حضور روزه‌دار در مسجد به قصد بندگی خدا است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول