اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی:

آب‌انبار صفوی مسجد شیخ اسماعیل میانه از زیر خاک بیرون آمد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی گفت: آب‌انبار دوره صفویه مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل شهرستان میانه همزمان با آغاز مرمت این مسجد از زیر خاک بیرون آمد.

آب‌انبار صفوی مسجد شیخ اسماعیل میانه از زیر خاک بیرون آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تراب محمدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آب‌انبار قدیمی در جبهه جنوبی امامزاده واقع و از چهار دهنه تشکیل شده است.

وی با اشاره به قدمت این مجموعه خاطرنشان کرد: این آب‌انبار هم‌دوره مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل و متعلق به دوره صفویه بوده که در دوره قاجار نماسازی شده است.

محمدی با اشاره به اهمیت ویژه این مسجد و امامزاده در بین مردم میانه، آن را نقطه عطف شهر عنوان کرد و گفت: مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل در مرکز شهر واقع شده و تقریبا تمام مراسم و آیین‌های مذهبی و اعیاد و جشن‌های مردم در آن برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مرمت مسجد شیخ اسماعیل از محل اعتبارات 30 میلیارد ریالی سال 91 انجام می‌شود، تصریح کرد: کرسی مناره سنگی مسجد که دارای کتیبه‌ای است که قدمت آن را مشخص می‌کند، مرمت شده و مرمت سایر بخش‌های مناره ادامه دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: مرمت اصلی این مجموعه، با اختصاص اعتبارات برآورد شده به‌زودی با تکمیل مرمت مناره و آب‌انبار مسجد آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: نماسازی، کف‌سازی، اجرای سیستم روشنایی و اجرای پلکان دسترسی از جمله اقدامات ساماندهی است که بر روی آب‌انبار مجموعه شیخ اسماعیل میانه انجام خواهد شد.

محمدی یادآور شد: مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل میانه مجموعه‌ای گسترده با وسعتی بالغ بر یک هکتار است که طبق زمانبندی‌های صورت گرفته مرمت و بازسازی آن تا پایان تابستان امسال به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول