اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

رکورد تولید گندم در استان مرکزی شکسته شد / برداشت 12 هزار ‌تن ‌در هر هکتار‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه رکورد تولید گندم در این استان شکسته شد از برداشت 12 هزار ‌تن گندم ‌در هر هکتار‌ خبر داد.

رکورد تولید گندم در استان مرکزی شکسته شد / برداشت 12 هزار ‌تن ‌در هر هکتار‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان مرکزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: آن چیزی که می‌تواند تحقق‌بخش تولید محصول با کیفیت باشد یادگیری مستمر فنون کشاورزی است که کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی باید برای ارائه و فراگیری این آموزش‌ها تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

وی تصریح کرد: تولید داخلی لازمه رسیدن به خودکفایی است که بخش کشاورزی مهمترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تلاش در راستای خودکفایی، جایگزین کردن محصولات کشاورزی به جای صادرات غیرنفتی، استانداردسازی تولیدات و تامین امنیت غذایی را مهم‌ترین رسالت حوزه کشاورزی دانست و گفت: بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی و استقلال کشور وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد.

مظفری استفاده از کود شیمیایی در حد نیاز را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات کشاورزان بحث استفاده از کود شیمیایی است که رفع این مشکل نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید با اطلاع‌رسانی و پرداختن به کارهای فرهنگی این مشکل را برطرف ساخت.

وی از توانمندی بسیار خوب استان مرکزی در بخش کشاورزی خبر داد و خاطر نشان ساخت: این استان هم‌‌اکنون با برداشت 12 هزار و 100 تن گندم آبی و 4 هزار و 600 تن کلزا در هر هکتار رکورد بالاترین تولید به ازای هر هکتار در این محصولات را به خود اختصاص داده است که این نشان‌دهنده دانش کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به برخی از اقدامات این سازمان در سال جهاد اقتصادی گفت: احداث و بهسازی کانال‌های عمومی انتقال آب به حجم 225 کیلومتر با هدف افزایش 2.5 برابری راندمان انتقال آب، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در سطح 8 هزار و 572 هکتار با هدف 49.7 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب آبیاری، لایروبی 267 رشته قنات به طول 120 کیلومتر، خاک‌ورزی حفاظتی به میزان 15 هزار هکتار و... از اقدامات شاخص این سازمان در سال گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول