اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد اتحاد و همدلی صورت می‌گیرد

برگزاری جشن مبعث حضرت رسول با حضور مردم شیعه و سنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی استان در مبعث رسول اکرم(ص)، طلوع تابنده مهر و خورشید غار حرا را با رویکرد اتحاد و همدلی هرچه بیشتر در گوشه گوشه این استان جشن می‌گیرند.

برگزاری جشن مبعث حضرت رسول با حضور مردم شیعه و سنی

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان ضمن تاکید بر اجرای برنامه شاد در میادین و معابر مرکزی شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اظهار داشت: جشن بزرگ و محوری عید سعید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در زاهدان راس ساعت 10 صبح روز عید، دوشنبه 29 خرداد ماه در تالار فردوسی زاهدان با حضور اقشار مختلف مردمی همراه با ویژه برنامه‌های قرائت قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی مصری(شمیسی)، مولودی‌خوانی، سخنرانی درباره زندگانی و اهداف والای پیامبر اکرم(ص)، تواشیح و ابتهال‌خوانی و برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی و برگزاری مسابقات برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری جشن بزرگ آغاز عدالت و رستگاری، در یکشنبه شب 28 خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد بعثت جام جم زاهدان همراه اهدای جوایز به هم‌نامان افزود: بعد از نماز مغرب و عشاء روز عید، دوشنبه 29 خرداد ماه جشنی محوری در مسجد طالقانی زاهدان با حضور قاری بین‌المللی مصری (شمیسی) برپا خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: به همین مناسبت، اعضای هیئت‌های مذهبی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناطق مختلف استان و پخش شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می‌کنند.

قربانپور با اشاره به اینکه بعثت پیغمبر(ص) درست در سن 40 سالگى حضرت انجام گرفت و پیغمبر تا آن زمان تحت مراقبت روح‌القدس قرار داشت، ولى هنوز پیک وحى بر وى نازل نشده بود و قبلا علائمى از عالم غیب دریافت می‌داشت، ولى مامور نبود که آن را به آگاهى خلق هم برساند.

وی گفت: همزمان با فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(ص)، در 14 شهرستان مختلف استان با برگزاری جشن‌ها و آیین‌های متنوع، محافل انس با قرآن کریم، مولودی خوانی، سرودخوانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و رزمی این روز بزرگ و تاریخی را بار دیگر گرامی خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه بعثت پیغمبر اسلام(ص) یا برانگیخته‌شدن آن حضرت به مقام عالى نبوت و خاتمیت، حساس‌‏ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است، بیان داشت: آذین بندی معابر، پخش نقل و شیرینی و شربت در خیابان‌ها و اماکن عمومی از دیگر برنامه‌های شادی بخش عید سعید مبعث است.

قربانپور پیرامون سنت‌ها و شیوه جشن گرفتن برادران اهل تسنن در روز مبعث بیان داشت: شماری از خانواده‌های اهل تسنن و تشیع سیستان‌وبلوچستان در این روز، صله رحم به جای آورده و به دیدار اقوام، خویشاوندان و نزدیکان خویش می‌شتابند و برخی دیگر نیز در این روز، روزه گرفته و در محافل خانوادگی از برکات بیست و هفتم رجب با قرائت قرآن و انجام اعمال متبرکه بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول