اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری نمونه آبیاری:

تحول در کشاورزی با سهم 2 درصدی از بودجه امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مجری نمونه آبیاری کشوری گفت: بودجه‌ کشاورزی، حدود 2 درصد از بودجه کل کشور را تشکیل می‌دهد و با این رقم نمی‌توان تحول در حوزه کشاورزی ایجاد کرد.

تحول در کشاورزی با سهم 2 درصدی از بودجه امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن جوادی در مراسم بیست ‌و هفتمین دوره تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی که ظهر امروز در تالار اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ملاک انتخاب فعالان نمونه در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر تغییر کرده و به جای معیار کمیت تولیدات، کیفیت آنها مدنظر قرار گرفته است.

مجری نمونه آبیاری کشور تاکید کرد: در سال‌های گذشته‌ شعار ما، تنها تولید بود اما امروز تلاش می‌کنیم تولید سالم انجام دهیم و مهم‌ترین اصل برای تامین این خواسته، تهیه ابزارهای مناسب است.

جوادی گفت: عبور از کشاورزی سنتی به سیستم کشاورزی مدرن، نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و دولت و مجلس باید در زمینه حمایت از کشاورزان به ‌صورت جدی وارد عرصه شوند.

وی افزود: بخش کشاورزی، بیش از 22 درصد اشتغال کشور را فراهم می‌کند اما در نقطه مقابل، تنها 2 درصد از کل بودجه کشور به این بخش اختصاص می‌یابد که بسیار ناچیز است و جواب‌گوی نیازهای مختلف کشاورزان نیست.

مجری نمونه آبیاری کشور بیان کرد: تولید محصول در بخش کشاورزی نباید متکی به شرایط جوی باشد، بلکه باید زمینه را برای تولید پایدار فراهم کنیم و در این زمینه ارگان‌ها و مسئولان دولتی باید یاور اصلی کشاورزان باشند.

جوادی خاطرنشان کرد: مدیریت در بخش کشاورزی باید یکپارچه و واحد شود، تاکنون کشاورزان و محصولات آنها، از ناحیه نبود مدیریت هم‌سو، لطمات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

وی یادآور شد: بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها، به کشاورزان وعده داده شد که به آنها وام پرداخت می‌شود، اما هم‌زمان قیمت محصولات شیمیایی مانند کود و مواد اولیه کشاورزی نیز بالا رفت و کشاورزان، امروز حتی در صورت دریافت وام با بازپرداخت آن مشکل دارند و دولت و مجلس باید در این زمینه چاره‌ای اساسی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول