اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 53 طرح کشاورزی در زابل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی زابل گفت: در هفته جهاد کشاورزی، 53 طرح کشاورزی در شهرستان زابل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 53 طرح کشاورزی در زابل

شریف ملاشاهی جوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: 53 طرح کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در زابل افتتاح می‌شود که اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 732 میلیون تومان برای آنها هزینه شده است.

وی افزود: 42 هزار و 500 مترمربع از اراضی زابل زیر کشت گندم و جو قرار گرفته که از این تعداد 38 هزار و 500 مترمربع به کشت گندم و 4 هزار مترمربع به کشت جو اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زابل بیان داشت: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود 115 هزار تن تولید گندم دانه و 10 هزار تن تولید محصول جو را در شهرستان زابل داشته باشیم.

ملاشاهی جوان ادامه داد: 340 دستگاه دروگر، کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان بر عهده دارند که در این طرح‌ها برای 111 نفر به طور مستقیم و 226 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی و 50 نفر خانوار بهره‌مند بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری، 2 هزار هکتار از اراضی زابل به کاشت ذرت علوفه و 2 هزار هکتار به جالیزکاری اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی زابل به طوفان‌های منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: طوفان در روزهای گذشته خسارات زیادی را به بخش کشاورزی وارد کرده که امیدواریم با درایت مسئولان، کشاورزان هرچه سریع‌تر خسارات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول