اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان اردبیل:

اردبیلی‌ها سالانه 250 هزار تن گندم مصرف می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله استان اردبیل گفت: مصرف گندم در استان اردبیل بیش از 250 هزار تن است که با آغاز برداشت محصول و خرید تضمینی گندم ذخیره‌سازی این میزان در سیلوها و انبارهای استان در اولویت است.

اردبیلی‌ها سالانه 250 هزار تن گندم مصرف می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی عصر امروز در جلسه هماهنگی خرید و ذخیره‌سازی گندم در اردبیل اظهار داشت: همزمان با فصل برداشت گندم در دشت مغان 35 مرکز خرید توسط مباشران شرکت تعاون روستایی و پنج مرکز در کنار سیلوها و انبارهای ملکی اداره غله آماده خرید شبانه‌روزی گندم زارعان است.

وی با یادآوری این‌که گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بعد از خرید ذخیره‌سازی شده و بخشی از آن به سرعت تحویل کارخانجات آردسازی می‌شود، تصریح کرد: با آغاز برداشت سایر شهرستان‌ها نیز نسبت به خرید گندم کشاورزان براساس جدول پاک ابلاغی از شرکت مرکزی مطبوع در مراکز خرید ملکی و مباشر اقدام لازم انجام می‌شود.

کریمی به هماهنگی‌های انجام شده با بانک‌های عامل به ویژه بانک ملی، کشاورزی و سپه خاطرنشان کرد: برحسب هماهنگی‌های انجام شده، مقرر است با توجه به آمادگی بانک‌ها جهت تخصیص و پرداخت تسهیلات به کارخانجات آردسازی اقدامات لازم از طریق واحدهای آردسازی برای خرید گندم و ذخیره‌سازی آن به عمل می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: براساس دستور استاندار اردبیل در جلسه تنظیم بازار و مصوبات ستاد خرید گندم استان مقرر شده گندم‌های مورد نیاز استان در سیلوهای ملکی و بخش خصوصی ذخیره‌سازی شده تا مشکلی از لحاظ موجودی گندم کیفی در سطح استان حادث نشود.

وی به استقرار عاملان تشخیص و ذیحساب و ناظران خرید در مراکز خرید اشاره کرد و ادامه داد: با هدف نظارت برای خرید و حسن اجرای عملیات خرید، ناظران خرید از میان فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان انتخاب و در مراکز خرید مستقر شده‌اند.

به گزارش فارس، مدیرکل غله استان اردبیل در ادامه بیان کرد: گندم زارعان با قیمت 420 تومان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و اگر گندم از مرغوبیت و افت مفید 1.5 درصد برخوردار باشد حتی تا سقف 425 تومان نیز گندم تولیدی خریداری می‌شود.

در این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 370 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی به زیر کشت گندم رفته که انتظار می‌رود بالغ بر 740 هزار تن گندم با افزایش 20 درصد نسبت به تولید سال گذشته گندم از زارعان خریداری شود.

انتقاد فرماندار خلخال از نحوه اطلاع‌رسانی ضعیف غله در مورد تغییر قیمت آرد

فرماندار خلخال از نحوه اطلاع‌رسانی ضعیف اداره غله استان در مورد تغییر قیمت آرد و بی‌اطلاعی فرمانداران شهرستان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش فارس، ذبیح‌الله عبداللهی در جلسه ستاد آرد و نان شهرستان خلخال نیز با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی اداره غله افزود: با توجه به این‌که نان از مهم‌ترین ارزاق و قوت اغلب خانوارها است اداره کل غله استان باید با هماهنگی فرمانداران تصمیم‌گیری کند تا مبادا در حق مردم اجحافی صورت گیرد.

وی از تشدید بازرسی‌ها در نانوایی‌های شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به رغم افزایش قیمت نان، کیفیت نان ارتقا نیافته و همچنان مورد اعتراض مردم است که انتظار می‌رود با بازرسی‌های مداوم و مستمر از واحدهای نانوایی به احقاق حق مردم اقدام شود.

فرماندار خلخال گفت: طرح نمونه‌گیری نامحسوس از واحدهای نانوایی خلخال اجرا می‌شود به طوری که این کار برای اولین بار با همکاری ستاد آرد و نان، اداره صنعت، معدن و تجارت و اماکن عمومی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

عبداللهی افزود: از 10 نانوایی نمونه‌گیری شده امروز یک نانوایی پلمب و جریمه نقدی شده و بقیه نیز تذکر کتبی گرفتند.

وی بیان کرد: از این پس هر روز در خلخال ستاد آرد و نان به نمونه‌گیری از کل نانوایی‌های شهرستان اقدام می‌کند.

اما از گرمی نیز خبر می‌رسد در آستانه فصل برداشت محصول گندم در این شهرستان افتتاح فاز اول سیلوی گرمی می‌تواند مشکل ذخیره گندم را برطرف کند.

به گزارش فارس، با توجه به تأثیر مثبت بارندگی‌ها در مزارع گندم گرمی، برداشت این محصول از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و کشاورزان از مزارع خود برداشت را آغاز کرده و از 70 هزار هکتار اراضی دیم این شهرستان 105 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

ظرفیت انبارهای ذخیره گندم گرمی 11 هزار تن است که فاز نخست سیلوی گرمی 30 هزار تن ظرفیت دارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول