اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

سهم مازندران در استفاده از صندوق صادرات کم است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران، گفت: گلایه‌هایی وجود دارد که مازندران سهم کمی در استفاده از صندوق ضمانت صادرات دارد.

سهم مازندران در استفاده از صندوق صادرات کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه صبح امروز در کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات، که به میزبانی اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: تحریم‌های داخلی و سیاست‌های بانک مرکزی، بیشتر از تحریم‌های خارجی، تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است.

وی ادامه داد:‌ با همان مقاومتی که در زمان جنگ داشتیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، امروز هم در عرصه اقتصاد ایستاده‌ایم و فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنیم.

* شاهد شکوفایی اقتصاد بدون نفت باشیم

این مسئول متذکر شد‌: تمام نارسایی‌هایی که در سیستم بانکی وجود داشت، جمع کرده‌اند و در سالی که رهبری سال را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند، اجرا می‌کنند. در صورتی که باید فضا را به سمتی هدایت می‌کردند که فعالان اقتصادی بتوانند کار کنند.

عشریه ابراز امیدواری کرد که شاهد شکوفایی اقتصاد بدون نفت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: گلایه‌هایی وجود دارد که مازندران سهم کمی در استفاده از صندوق ضمانت صادرات دارد.

* صندوق ضمانت صادرات اسناد متعددی را برای وثیقه طلب می‌کند

‌رئیس اتاق بازرگانی مازندران متذکر شد:‌ در سال گذشته سه مورد از صادرکنندگان از این صندوق استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان مازندران سال گذشته 38 میلیارد و 165 میلیون ریال، یک میلیون و 185 هزار یورو، 3 میلیون و 90 هزار درهم و بیش از یک میلیارد یورو از این صندوق بهره بردند که البته رقم بسیار ناچیزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه صندوق ضمانت صادرات، اسناد گوناگون و متعددی را برای وثیقه طلب می‌کند که گاهی فراهم کرد آن ناممکن است، متذکر شد: بهتر است این روند تسهیل شود.

عشریه در پایان اذعان داشت: مشکلات صادرکنندگان به اندازه‌ای است که دیگر به سراغ صادرات نرفته و به دلالی در داخل می‌پردازند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول