اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری بوشهر:

چرخه صادرات و واردات نامتوازن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: توازنی بین صادرات و واردات وجود ندارد و این چرخه در استان بوشهر نامتعادل است.

چرخه صادرات و واردات نامتوازن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عباس تبرکی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر اظهار داشت: اگر میعانات گازی را از چرخه صادرات حذف کنیم این عدم توازن بیشتر مشهود می‎شود.

وی افزود: این موضوع باید به طور جدی و کارشناسی‎ شده بررسی و آسیب‎شناسی شود تا ببینیم اشکال کار کجا است.

تبرکی ادامه داد: باید به همین اندازه که در حوزه صادرات فعالیم در زمینه واردات نیز حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم با آسیب‎شناسی‎ها به راهکارهای قابل قبولی برای ایجاد تعادل و توازنی مناسب بین صادرات و واردات در استان بوشهر برسیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: گمرک بوشهر می‎تواند به‌عنوان گمرک ترانزیت فعالیت کند و در این زمینه قابلیت لازم را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در این نشست گفت: اعزام هیئت‎های تجاری و بازاریابی به کشورهای هدف در راستای توسعه صادرات و پذیرش هیئت‎های تجاری به منظور آشنایی با فرصت‎های سرمایه‎گذاری در استان بوشهر از جمله اولویت‎های امسال این سازمان در عرصه تجارت خارجی به شمار می‎رود.

اسماعیل مرحمتی افزود: برگزاری دوره‎های آموزشی مرتبط با کالا و خدمات، برنامه‎ریزی برای تجاری‎سازی و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی از دیگر اولویت‎های سازمان در این بخش محسوب می‎شود.

وی برنامه‎ریزی برای به‌روزرسانی سند راهبردی تجارت خارجی استان بوشهر با تاکید بر حمایت از تولیدات ملی و کار و سرمایه ایرانی و پیگیری ایجاد زیرساخت‎های لازم در راستای تسهیل صادرات کالا را از دیگر برنامه‎های مهم و اولویت‌دار این سازمان در بخش تجارت خارجی عنوان کرد.

مرحمتی ادامه داد: در محورهای حمایتی وزارتخانه، توسعه صادرات غیرنفتی به‌ عنوان یک شاخص مهم از هشت محور در اولویت مطرح است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: وزیر بعد از مدیریت واردات مسئله صادرات را در اولویت قرار داده و به آن توجه ویژه‎ای دارد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول