اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

حقوق زندانیان باید محترم شمرده شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در بازدید از اردوگاه اسدآباد گفت: حقوق طبیعی و شهروندی زندانی باید محترم شمرده شود.

حقوق زندانیان باید محترم شمرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محمدمهدی اسماعیلی در بازدید از طرح توسعه اردوگاه اسدآباد روند پیشرفت عملیات اجرایی را خوب و فراتر از مقدورات ارزیابی و اظهار کرد: آنچه همه ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شورای تأمین استان اداره‌کل زندان‌ها و حتی در فرمانداری مبارکه انجام می‌دهیم یک خدمت و یک بحث با اهمیت انسانی و خدمت‌رسانی به شهروندانی است که به دلایلی در زندان به سر می‌برند.

وی ادامه داد: اما قرار نیست این زندانی از سایر حقوق طبیعی و شهروندی که محدودیت قانونی ندارد محزون شود و باید موارد رفاهی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی و پزشکی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط در زندان‌های استان نهادینه شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها مجموعه‌ای متمرکز است، گفت: اما ما در پی بهانه هستیم تا اداره‌ها و نهادهای مختلف پایشان به اینجا باز شود، تربیت‌بدنی، فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات به زندان، ندامتگاه و اردوگاه رفت و آمد کنند و به این مراکز خدمات شایسته‌ای ارائه شود.

وی به آمار 15 هزار نفری زندانیان استان اصفهان اشاره کرد و افزود: شرایط بهتر از سال قبل است و با حضور امیری بر رأس مدیریت اداره‌کل زندان‌ها، طرح‌های توسعه وارد فاز اجرایی شدند و باید کمک کنیم تا وی با حفظ شرایط خوب موجود گام‌های مؤثرتری بردارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که بسیار با اهمیت است رقم 15 هزار زندانی یعنی 15 هزار خانواده که طیف بزرگی از جامعه را دربر می‌گیرند و باید دقت کنیم با رفع یک آسیب دچار آسیب بزرگ‌تری نشویم، تصریح کرد: به منظور رفع اعتیاد یا اعمال مجازات زندان برای یک نفر دچار آسیب بدتر و کار بدتر نشویم و به آسیب‌های اجتماعی به مراتب بدتر و زیانبارتر دامن نزنیم.

وی با تاکید بر ورود مدیرکل اجتماعی و ریاست اداره‌کل زندان‌ها باید تمهیدات و راهکارهای اجرایی به منظور حمایت از خانواده‌های زندانی دنبال و عملیاتی شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه خانواده‌ها شامل همسر، فرزند، خواهر و به ویژه دختران به اجبار به این اماکن رفت و آمد می‌کنند باید مراقب بود دچار آسیب‌ها و یا مفاسد احتمالی در تردد به این مسیرها نشوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان افزود: با آهنگ رشدی که از سال قبل سرعت گرفته است وضعیت اقامتی بهتر و استانداردتر شده، اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد، به هر صورت در طی این مدت 12 میلیارد تومان اعتبار و پول به این مجموعه اختصاص یافته و 5 میلیارد نیز نیاز دارد تا به سرعت طرح توسعه یافته و با لحاظ آخرین استانداردهای موجود دنیا ظرف مدتی کوتاه آماده بهره‌برداری شود.         

به گزارش فارس، پس از بازدید در جلسه‌ای ویژه به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان، موضوع کمبود آب و اتمام سریع پروژه انتقال آب افزایش ولتاژ برق با نصب ترانسفورماتور قوی و عبور خطوط فیبر نوری از پل راه‌آهن اصفهان شیراز بررسی و با مساعدت معتمدی فرماندار مبارکه و تعهد مدیران شهرستان و همکاری ستاد حادث غیر مترقبه استان ظرف مدت 15 روز با مرتفع نمودن موانع طرح‌های مذکور آماده بهره‌برداری شوند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول