اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدام قابل تقدیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

مشکل آمبولانس‌های بیمارستان میناب رفع شد

خبرگزاری فارس: پس از انتشار خبر حمل بیماران با "آمبولانس بدون کولر" از میناب به بندرعباس و پی‌گیری خبرنگاران در این زمینه رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب از مرتفع شدن عیوب این خودروها خبر داد.

مشکل آمبولانس‌های بیمارستان میناب رفع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، بخش‌های سلامت و بهداشت این شهرستان به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان پس از بندرعباس با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه، هر روزه علاوه بر ارائه خدمات در حوزه سلامت و درمان به اهالی این شهرستان، پذیرای تعداد قابل توجهی از بیماران از جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز هست، از این‌رو بیمارستان میناب و تاسیسات آن نقشی عمده در خدمات‌رسانی به مراجعان دارند.

علاوه بر این امر توسعه مناسب بخش‌های درمانی و بهداشتی در سال‌های اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی و کلنگ‌زنی بخش‌هایی همانند "ام آر آی" و احداث بیمارستان دوم میناب نیز نشان از تدبر این دانشگاه در حوزه شرق استان برای آینده دارد.

بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب به عنوان یکی از مجتمع‌های مهم در شرق هرمزگان، دارای دو دستگاه آمبولانس است که کار حمل بیمار از این شهرستان به بندرعباس را انجام می‌دهد.

در پی چند مورد تماس تلفنی مردمی مبنی بر حمل و جابه‌جایی مریض و اعزام آن از میناب تا بندرعباس با آمبولانس بدون کولر، با توجه به فصل گرما و دمای بالای هوا در استان این موضوع در دست پی‌گیری رسانه‌ها قرار گرفت.

با توجه به دریافت وجوهی از بیمار و یا خانواده وی برای حمل و انتقال آن و نیز شرایط ویژه و خاص فرد بیمار انتظار این است که بیمار در بهترین و مطلوب‌ترین وضعیت اعزام شود اما خرابی و وجود عیب در سیستم سرمایشی این دو دستگاه آمبولانس، مسیر میناب تا بندرعباس را برای فرد بیمار مشقت‌بارتر می‌کرد.

رئیس بیمارستان میناب در این راستا وعده داد که این مشکل ظرف 48 ساعت یعنی تا 24 خرداد مرتفع می‌شود.

علیرضا آریاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: طبق وعده داده شده یکی از آمبولانس‌ها در موعد مقرر رفع نقص و آغاز به کار کرد.

وی افزود: قطعه مورد نیاز خودروی دیگر نیز 27 خرداد از خارج کشور می‌رسد و پس از تعمیر، آماده استفاده می‌شود.

آریاپور اضافه کرد: پس از پی‌گیری و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان میناب مقرر شد تا زمان رفع عیب آمبولانس، از یکی از آمبولانس‌های پایگاه 115 شهری به صورت موقت برای حمل بیمار از میناب به بندرعباس استفاده و آمبولانس بدون کولر برای استفاده در این پایگاه با توجه به نزدیکی و کوتاه بودن مسافت درون شهر تا بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد.

اظهارات جالب توجه یکی از مسئولان فرمانداری میناب

با توجه به اهمیت و حساسیت بالای این مشکل خبرنگار فارس در میناب برای سرعت بخشیدن به حل آن، موضوع را از کانال‌های مختلفی پی‌گیری کرد که یکی از مسئولان رده بالای فرمانداری میناب از اعزام بیماران در میناب با آمبولانس‌های بدون کولر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: البته برای مینابی‌ها تحمل هوای گرم طبیعی و عادی است و می‌توانند طاقت بیاورند!

هر چند که به نوعی شاید جمله نقل شده از این مسئول فرمانداری در نوع خود بسیار قابل تامل و تفکر باشد، اما باید گفت درست در روزهایی که دمای هوا در شهرهایی همانند میناب و بندرعباس بین 35 الی 40 درجه در نوسان است باید به این مسئول یادآور شد که عبور و مرور در این شرایط آب و هوایی برای افراد سالم نیز مشکل است چه رسد به بیماران.

به هر حال با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات موجود، رسیدگی و ورود دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان میناب در این راستا و رفع مشکل مذکور قابل تقدیر و ارزشمند است.

============

گزارش از علی ذاکری

============

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول